تعداد مبتلایان به ویروس «کرونا» در آمریکا به پنج نفر رسید

هر پنج فرد مبتلا اخیرا به ووهان چین سفر کرده بودند

بیم آن می‌رود که ویروس کرونا به سرعت در همه دنیا گسترش یابد - Anthony WALLACE / AFP

پنج نفر در آمریکا که اخیرا به چین سفر کرده بودند به ویروس مرگ‌بار کرونا مبتلا شده‌اند.

مقامات «مرکز کنترل بیماری‌ها» اعلام کردند که روز یکشنبه دو مورد جدید از مبتلایان به این ویروس گزارش شده‌ است – یکی در «لس آنجلس کانتیِ» کالیفرنیا و دیگری در «ماریکوپا کانتی» در ایالت آریزونا.

به گفته مقامات حوزه سلامت، مورد آخر شخصی بود که ارتباطاتی با دانشگاه دولتی آریزونا داشته اما در خوابگاه دانشگاه ساکن نبوده است.  

سه موردی هم که پیشتر بیماری‌شان تشخیص داده شد، عبارت بودند از یک مرد در «اورنج کانتی» در ایالت کالیفرنیا، مردی بالای 30 سال در واشگنتن و یک زن بالای 60 سال از شیکاگو.   

هر پنج فرد بیمار اخیراً به شهر ووهان چین که منشأ این بیماری بوده مسافرت کرده بودند.

وضعیت عمومی این بیماران خوب توصیف شده و اکنون به صورت مجزا در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

تأیید ابتلای این پنج تن به ویروس کرونا پس از آن انجام گرفت که کانادا نیز در آخر هفته گذشته از وجود «احتمالی» یک مورد ابتلا به این بیماری در این کشور خبر داد. این در حالی است که مقامات چینی هشدار دادند که این ویروس به احتمال زیاد شیوع بیشتری خواهد داشت.   

وزیر کمیسیون ملی بهداشت چین، «ما ژیاوی»، در یک کنفرانس خبری گفت که دوره نهفتگی این ویروس – فاصله زمانی میان دچار شدن به آن تا آشکار شدن اولین علائم بیماری – می‌تواند بین 1 تا 14 روز به طول بیانجامد. به گفته او این بیماری در طول این دوره نیز قابل سرایت است؛ موضوعی که درباره بیماری «سارس» که آن نیز از چین نشأت گرفته و جان 800 تن را در سال‌ 2002-2003 گرفت، صدق نمی‌کرد.

وی افزود: «در حال حاضر نرخ گسترش این اپیدمی شتاب گرفته است و متاسفانه [این روند] تا مدتی ادامه پیدا کرده و تعداد مبتلایان افزایش خواهد یافت.»  

همچنین دبیر کل «سازمان جهانی بهداشت» روز یکشنبه گفت که برای گفت‌و‌گو با مقامات چینی و متخصصان حوزه بهداشت به این کشور سفر می‌کند.  

تدروس آدهانوم قبریسوس در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که «در جهت تأمین ایمنی در برابر این بیماری همه‌گیر» خواهان «تقویت مشارکت» با چین است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

مقامات چین اعلام کردند که بیش از 2,000 نفر به این بیماری دچار شده و 56 تن جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده در زمره کشورهایی است که در تلاش هستند تا کارکنان خود را از شهر ووهان خارج کنند.

وزارت امور خارجه این کشور روز یکشنبه اعلام کرد که سه‌شنبه کارکنان خود در این شهر را خارج کرده و با پرواز مستقیم به سن فرانسیسکو منتقل خواهد کرد.

همچنین اعلام شد که عده محدودی از دیگر شهروندان آمریکایی هم می‌توانند در صورت نیاز از این پرواز استفاده کنند. بیانیه وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که در صورت وجود آمریکایی‌هایی که در معرض خطر جدی هستند، اولویت سفر به آنها داده خواهد شد.  

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

بیشتر از جهان