شنیده‌ها از بازداشت تتلو

سخنگوی پلیس ایران می‌گوید، برای تتلو اعلان قرمز صادر کرده است

پلیس ایران از ترکیه خواسته است که تتلو را به ایران تحویل دهد - عکس از شبکه‌های اجتماعی

امیرحسین مقصودلو، با نام هنری «تتلو»، صبح امروز(سه‌شنبه) توسط پلیس ترکیه بازداشت شده است.

این خواننده مشهور و پرطرفدار با انتشار چندین ویدیو و پیام کوتاه در «استوری» صفحه اینستاگرامش این خبر را منتشر کرد. او نوشته است: «می‌گن مهر قرمز روته! دولت ایران گفته این جوونا رو تشویق می‌کنه به مواد مخدر و می‌خوان منو برگردونن ایران.»

احمد نوریان، سخنگوی پلیس ایران، نیز در مصاحبه با یک خبرگزاری داخلی، ضمن تایید دستگیری تتلو گفته است: «به درخواست مرجع قضائی، پلیس بین‌الملل ناجا برای تبعه ایرانی، امیرحسین مقصودلو (تتلو)، از طریق سازمان اینترپل اعلان قرمز صادر [کرده]که در نتیجه آن فرد یاد شده توسط پلیس ترکیه بازداشت شده است.»

در یکی از ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام، او در حالی نشان داده می‌شود که دستبند به دست دارد و در حال انتقال به مکانی دیگر است. فردی که در ویدیو دیده می‌شود یونیفرم پلیس ترکیه به تن دارد.

این خواننده قرار بود روز چهارشنبه از ترکیه خارج و در لندن ساکن شود. او این خبر را هم در اینستاگرام خود منتشر کرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساعتی پس از انتشار این خبر، روناک، مدیر برنامه‌های هنری تتلو، نیز با انتشار متنی در اینستاگرام اعلام کرد که در صورت تحویل تتلو به مقامات ایرانی، جان او در خطر خواهد بود. او نوشته است که برای او «پرونده سیاسی» درست کرده‌اند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

سلام فکر کن امروز از خواب پاشی فکر کنی که از فردا دیگه راحت میشی بعد از پانزده سال عذاب میری یه کشور اروپایی..اما به جاش بهت دست بند بزنن و بخوان برت گردونن به همون کشوری که جونت همیشه توش در خطر بوده... همونطور که میدونید امیر تتلو مدت هاست توی ترکیه زندگی میکنه به جرم خوانندگی و چون تو کشور ما خوانندگی جرم محسوب میشه امیر از ایران خارج شد بعد از مدت ها امیر قصد مهاجرت به انگلستان رو داشت و ویزاش اومده..اما امروز از طرف دولت ترکیه دستگیر شده و میخوان تحویل پلیس ایران بدنش چون از ایران درخواست دادن که امیر رو برگردونن..لازم به توضیح نیست همتون میدونید وقتی که ایران بود چه بلاهایی سرش نیوردن و حالا ام که از ایران خارج شده بهش اجازه ی زندگی نمیخوان بدن کاری ندارم امیر رو دوست دارید یا نه یا هرچیز دیگه ای اما الان جون امیر در خطره.. امیر رو اگه تحویل به پلیس ایران تحویل بدن دیگه معلوم نیست چی پیش میاد لطفا اگه ترکیه هستید و دستتون بازه کمک کنید این کار خلاف حقوق بشر هستش امیر هیچ جرمی مرتکب نشده واقعا بهتر از این الان نمیتونم بنویسم فقط این موضوع رو پخش کنید و اگه کاری از دستتون بر میاد انجام بدید این همه مجرم تو دنیا وجود داره آخه به چه جرمی این همه بلاااااا تو اگه رسانه دستت هست و مثل همیشه که هیچوقت از موزیک ویدیو هاش حمایت نکردی امروز ازش حمایت نکنی نامردی، این پست رو به دسته اون رسانه ها برسونید لطفا

A post shared by Ronak (@ronak.diary) on

تتلو، فعالیت هنری خود را از ابتدای دهه 80 شروع کرد و طرفداران پرشماری در ایران دارد. او در ابتدای فعالیتش یکی از معروف‌ترین خواننده‌های زیرزمینی ایران بود. تتلو به خاطر فعالیت‌های هنری‌اش در سال 86 ایران را ترک کرد و چند سال ساکن دوبی بود.

پس از بازگشت به ایران، موضع‌گیری‌های او درباره حجاب و حمایتش از ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1396، جنجال فراوانی به پا کرد.

او در مدت اقامتش در ایران، یک ترانه نیز در حمایت از برنامه هسته‌ای بر روی یکی از ناوهای ارتش اجرا کرد، که گفته می‌شود بنا به سفارش مقام‌های رسمی بوده است.

تلاش تتلو برای فعالیت قانونی در ایران بی‌نتیجه ماند و او مجددا در پاییز 96 ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد.

به گفته مدیر برنامه‌های این خواننده، او در 2 سال گذشته در تلاش بوده است تا امکان اقامت در بریتانیا را به دست بیاورد.

بیشتر از