شرایط برای مهاجرت به آمریکا سخت‌تر شد

امکان لغو تقاضای اقامت آمریکا در صورت عدم تمکن مالی

 به گفته دونالد ترامپ آمریکا نیازی به افراد فقیر ندارد - KENA BETANCUR / AFP

 دوشنبه، 27 ژانویه 2020، دیوانعالی آمریکا با پنج رای موافق و چهار رای مخالف مقررات پیشنهادی دونالد ترامپ در مورد عدم پذیرش افراد مهاجر جدید به‌دلیل ناتوانی مالی و احتمال استفاده از کمکهای دولتی در آمریکا را مورد تایید قرار داد.

 مقررات جدید رد اقامت دائم در آمریکا قرار بود از اول نوامبر 2019 به اجراء درآید اما دعاوی مخالف، اجرای این مقررات و استیناف نهایی آنها را در دیوانعالی تا صدور حکم نهائی به تاخیر انداخت.

 حکم امروز دیوانعالی این اختیار را به دولت میدهد تا در صورت استفاده و یا احتمال استفاده متقاضیان در آینده از کمک‌های دولتی نظیر بیمه «میدی کید»، کمک‌های مسکن دولتی، کمک‌های غذایی یا همان «فوداستمپ» و غیره به‌مدت بیش از 12 ماه در 36 ماه گذشته، تقاضای اقامت دائم آنها رد شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در این حکم قانونی- حزبی (5 قاضی جمهوریخواه در مقابل 4 قاضی دموکرات) گفته  شده دیوانعالی از صدور احکام بیطرف بیش از یک قرن دور شده و بیشتر به‌نفع و در راستای سیاست‌های دونالد ترامپ عمل می‌نماید. رئیس موقت اداره مهاجرت آمریکا گفته است از این به‌ بعد مهاجرین باید ثابت کنند مستقل و متکی به کار خود در آمریکا اقامت میکنند. 

دونالد ترامپ گفته است آمریکا نیازی به افراد فقیر ندارد و کمکی نیز به این افراد نخواهد کرد.