جوایز گرمی؛ درگذشت برایانت مراسم را از سیاست جدا کرد

مراسم جوایز گرمی زیر سایه مرگ تلخ اسطوره بسکتبال آمریکا

 مراسم امسال تحت تاثیر مرگ تلخ کوبی برایانت بود - Kevin Winter/Getty Images for The Recording Academy /AFP

مراسم اعطای جوایز گرمی ‌امسال، برای نشان دادن همبستگی در سوگ کوبی برایانت، ستاره لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا، که روز یکشنبه در سانحه سقوط هلیکوپتر کشته شد، از جنجال‌های معمول دوری گزید.

برایانت، ۴۱ ساله، همراه با دختر ۱۳ ساله‌اش، فقط چند ساعت پیش از شرکت در مراسم گرمی‌ کشته شد. تمام مراسم تحت تاثیر این واقعه قرار گرفت.

برندگان جوایز گرمی ‌امسال - از جمله بیلی ایلیش، تایلر،«دِ کرییِتور»، لیتزو و لیل ناس اکس، به برایانت و یاد او ادای احترام کردند.

آلیشا کیز که برای دومین سال متمادی میزبانی مراسم را برعهده داشت، برنامه را با سخنانی تکان‌دهنده درباره برایانت آغاز کرد و گفت: «ما اینجا در بزرگ‌ترین شب موسیقی گرد هم آمده‌ایم تا از هنرمندانی که بهترین کارها را ارائه داده‌اند، قدردانی کنیم. اما حقیقتش این است که سخت در غم و اندوه فرو رفته‌ایم، چون چند ساعت پیش لس آنجلس، آمریکا و تمام جهان، یک قهرمان را از دست داد.»

کیز همچنین با اشاره به این که لِیکرز، تیم بسکتبال برایانت، در مرکز استیپلز، محل برگزاری مراسم، مسابقه می‌داد، آن را «خانه‌ای که کوبی برایانت ساخت» توصیف کرد.

«بویز تو مِن» همراه با کیز به یاد برایانت ترانه «وداع با دیروز سخت مشکل است» را اجرا کرد.

لیل نس اکس دراین میان، همراه با بیلی ری سایرس، بی تی اس، دیپلو و میسون رمزی ترانه «جاده شهر قدیمی» را با پیراهن شماره ۲۴، شماره برایانت در تیم لیکرز، در کنارشان اجرا کردند. 

یکی از جنجال برانگیزترین لحظات مراسم، دقایقی بود که کیز با اشاره به روند محاکمه استیضاح رئیس جمهوری ترامپ، گفت کاردی بی وارد سیاست شده تا «به این مردم نشان دهد چه بکنند.»

مورد دیگر شکاف در مراسم گرمی‌ - که عمدتا مملو از همبستگی بود، اشارات آشِر، اف کی ای توئیگز، و شیلا بود که بزرگداشت‌شان از پرنس با جنجال روبرو شد. هرچند برخی آشر و رقصش را تحسین کردند، دیگران از این که اف کی ای توئیگز در جریان این قدردانی فقط به حرکات رقص بسنده کرد، ناخشنود شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حضار، با اجرای دِمی ‌لوواتو و خواندن ترانه جدید «هر کسی» که نخستین ترانه این خواننده پس از بستری شدنش در بیمارستان در سال ۲۰۱۸ بود، بر پا خاستند.

بی تردید الیش برنده شب گرمی‌ بود. او جوایز «بهترین هنرمند جدید»، «ترانه سال»، «آلبوم سال»، «ضبط سال» و «بهترین آلبوم خواننده پاپ» را به دست آورد.

لیتزو نیز جایزه «بهترین اجرای تکی پاپ»، «بهترین اجرای آر اند بی سنتی» و «بهترین آلبوم معاصر شهری» را از آن خود کرد.

تایلر و کریتور جایزه «بهترین آلبوم رپ» را برای ترانه ایگور دریافت کردند و لیل تاس اکس جوایز بهترین ویدئوی موسیقی، و بهترین اجرای دونفره/ گروه را با شرکت بیلی ری سایرس - در ترانه جاده شهر قدیمی، ‌ربود. 

به نیمسی‌ هاسل، رپر متوفی - که ماه مارس گذشته در یک واقعه تیراندازی کشته شد، دو جایزه «بهترین اجرای رپ» و «بهترین اجرای رپ/ترانه» تعلق گرفت.

کیز در خاتمه مراسم، ضمن آخرین بزرگداشت از برایانت و عزیزانش گفت: «خداوند خانواده کوبی را زیر سایه رحمت خود بگیرد. دوستتان داریم.»

© The Independent

بیشتر از موسیقی