مرگ دلخراش اسطوره بسکتبال آمریکا

کوبی برایانت ۴۱ ساله به همراه دختر ۱۳ ساله‌اش در اثر سقوط هلی‌کوپتر کشته شد

 کوبی برایانت دوبار با تیم ملی آمریکا روی سکوی المپیک رفته بود - FILIPPO MONTEFORTE / AFP

کوبی برایانت، بازیکن سابق بسکتبال و قهرمان پنج دوره لیگ «ان‌بی‌ای آمریکا» در جریان سقوط هلی‌کوپترش در ایالت کالیفرنیا  کشته شد.

برایانت هنگام مرگ تنها ۴۱ سال سن داشت. نه نفر از جمله دختر ۱۳ ساله کوبی برایانت هم در هلی‌کوپتر حامل این قهرمان آمریکایی حضور داشتند که آن‌ها نیز جان خود را از دست داده‌اند. هلی‌کوپتر کوبی برایانت و چهار سرنشین دیگر در نزدیکی شهر «کلاباسس» در ایالت کالیفرنیا با کوه برخورد کرد و منفجر شد. 

کوبی برایانت از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶ به مدت بیست سال در لیگ ان‌بی‌ای  بازی کرد. او در تمام سال‌های حرفه‌ای زندگی خود برای تیم «لس‌آنجلس لیکرز» بازی کرد. او همراه با تیم ملی بسکتبال آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ برنده دو مدال المپیک هم شده بود. 

او به شدت به تیم لس‌آنجلس لیکرز تعصب داشت و هیچ‌وقت برای تیم دیگری به میدان مسابقه نرفت.

پس از این حادثه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با نوشتن توئیتی به این حادثه واکنش نشان داد و نوشت: «این خبر وحشتناک است!» 

خیلی‌ها می‌گفتند که کوبی برایانت به فوتبال هم بسیار علاقه‌مند بوده است. باشگاه میلان ایتالیا پس از مرگ فاجعه‌آمیز این اسطوره بسکتبال پیام تسلیتی منتشر کرد.

کوبی برایانت در سال ۲۰۱۶ از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد. او به جز بسکتبال در دنیای هنر هم افتخار برنده شدن جایزه اسکار را دارد. جایزه‌ای که در سال ۲۰۱۸ به خاطر انیمیشن کوتاهی به اسم «بسکتبال عزیز» برنده آن شد.

بیشتر از ورزش