جوایز گرمی ۲۰۲۰؛ رقابت تنگاتنگ نامزدها

شصت و دومین دوره این جایزه معتبر موسیقی در لس‌آنجلس آمریکا

برخی بزرگان موسیقی در این مراسم اجرای زنده خواهند داشت - Recording Academy/AFP
 

۶۲مین جوایز سالانه گرمی یکشنبه ۲۶ ژانویه در ایالات متحده در مرکز استپلز (Staples Centre) در شهر لوس آنجلس برگزار شد.

بعضی از بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای موسیقی در مراسم حضور خواهند داشت و برخی دیگر در آن اجراهای زنده خواهند داشت، از جمله ران دی‌ام‌سی (Run-DMC)، آئرواسمیت (Aerosmith)، کامیلا کابیو، جان لجند، سیندی لوپر، لیل ناس اکس و بیلی ری سایروس، بی‌تی‌اس (BTS)، بلیک شلتون و گوئن استفانی.

بیشترین نامزدی امسال در دست لیزو، ستاره پاپ است که برای هر چهار دسته اصلی این جوایز نامزد شده است: بهترین آلبوم سال، بهترین آهنگ سال، بهترین ترانه سال، و برترین هنرمند جدید. لیل ناس اکس، بیلی ایلیش و لانا دل ری نیز او را با فاصله نزدیکی دنبال می‌کنند و لویس کاپالدی، خواننده و ترانه‌نویس اسکاتلندی نیز یکی از هنرمندان جدید و معدود بریتانیایی است که برای بهترین آهنگ سال برای ترانه بسیار محبوب خود «کسی که عاشقش بودی» (Someone You Loved) نامزد شده است.

میزبان مراسم امسال گرمی نیز دوباره آلیشا کیز بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه تمام چیزهایی که قبل از مراسم امسال باید بدانید را از نظر خواهیم گذراند.

چه هنرمندان، آلبوم‌ها و ترانه‌هایی واجد شرایط شرکت در مسابقه هستند و چه کسانی به آنها رای می‌دهند؟

اعضای آکادمی ضبط (Recording Academy) به برندگان گرمی رای می‌دهند که شامل موسیقی‌دان‌ها، تهیه‌کنندگان، مهندسان و سایر کارشناسان عرصه موسیقی است. از آنان خواسته می‌شود تنها بر اساس کیفیت اثر رای دهند، و تحت تاثیر آمار فروش، جایگاه در فهرست داغ‌ترین‌ها، رفاقت‌های شخصی و وفاداری به شرکت خود، قرار نگیرند.

تنها شرط لازم هم برای هر آهنگ این است که در فاصله ۱ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۳۱ اوت ۲۰۱۹ منتشر شده باشد تا در مراسم گرمی ۲۰۲۰ شرکت کند.

چگونه می‌توان مراسم را تماشا کرد؟

مراسم گرمی از بعدازظهردیروز در لوس آنجلس شروع شد، یعنی ساعت ۱ صبح دوشنبه ۲۷ ژانویه در بریتانیا.

متاسفانه این مراسم در بریتانیا پخش نمی‌شود، اما می‌توانید پخش زنده مراسم را در بخش «All Access» وبسایت شبکه سی‌بی‌اس (CBS) تماشا کنید که سرویسی پولی است، ولی آزمودن آن برای هفته اول مجانی خواهد بود.

همچنین می‌توانید این مراسم را در تلویزیون یوتیوب (YouTube TV) یا تلویزیون زنده هولو (Hulu Live TV) تماشا کرده یا آن را از رسانه‌های اجتماعی سی‌بی‌اس و گرمی دنبال کنید.

آدرس رسانه‌های اجتماعی گرمی به قرار زیر است:

فیسبوک: @RecordingAcademy

توییتر: @GRAMMYs_2019

اینستاگرام: @recordingacademy

و دست آخر، چه کسی جایزه‌ها را به خانه خواهد برد؟

به نظر می‌رسد لیزو و بیلی ایلیش دو نفر اول باشند، چرا که آهنگ‌های انفرادی هر یک با موفقیت بسیار روبه‌رو شد و بسیار از آلبوم‌های ایشان تمجید شد، بر خلاف لیل ناس که به‌رغم تک‌ترانه شدیدا محبوب خود «راه شهر قدیمی» (Old Town Road) با انتقادات ناامیدکننده‌ای برای آلبوم خود مواجه شد.

پیش‌بینی‌های ما را اینجا بخواهید.

ایندیپندنت این مراسم را به طور زنده پوشش خواهد داد تا شما بتوانید آخرین خبرها، نظرات و واکنش‌ها را همینجا پی بگیرید.

© The Independent

بیشتر از موسیقی