فدرر و جوکوویچ در جمع هشت تنیسور پایانی مسابقات استرالیا

مرد شماره سه تنیس دنیا کار سختی برای پیروزی نداشت

 جوکوویچ مرد شماره دو تنیس جهان  - William WEST / AFP

روز‌ هفتم مسابقات اوپن استرالیا در مرحله پنچم پیگیری شد. نواک جوکوویچ،‌ مرد شماره ۲ تنیس جهان، در این مرحله به مصاف دیه‌گو شوارتزمن از کشور آرژانتین رفت. در ابتدا به نظر می‌رسید که شوارتزمن می‌تواند برای جوکوویچ مشکل ساز شود و‌ شاید این بازی در پنج ست پیگیری شود، اما از ابتدا جوکوویچ بازی را بسیار هوشمندانه و پرقدرت آغاز کرد و با زدن سرویس‌های عالی و در اصطلاح چرخشی و پیچ‌دار، کار را در دریافت برای حریف آرژانتینی دشوار کرد.

شوارتزمن که می‌توان اوی را یکی از بهترین بازیکنان برای بازی در انتهای زمین دانست، نتوانست کاری از پیش ببرد و توان برگشت ضربات پرقدرت و با دقت جوکوویچ‌ را نداشت، و در نهایت، بازی را در سه ست واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. جوکوویچ در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف میلوش رائونیچ از کانادا برود که در این مرحله، موفق شد مارین چیلیچ از کرواسی را از پیش رو بردارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیگر مسابقه حساس این مرحله، راجر فدرر سویسی، مرد شماره سه تنیس جهان، به مصاف مارتون فوچوویچ گمنام از کشور مجارستان رفت و به نظر می‌رسید که بازی بسیار آسانی در پیش خواهد داشت. در ست اول، فدرر بازی نه چندان خوبی از خود ارائه کرد و اشتباهات زیادش‌ باعث شد تا ست اول را به حریف واگذار کند. اما ناگهان جریان مسابقه تغییر کرد و در ادامه، این فدرر بود که دوباره خود را در مسابقه پیدا کرد و با نمایشی فوق‌العاده، سه ست متوالی را از آن خود کرد و در چهار ست، پیروز این بازی لقب گرفت. فدرر در مرحله بعدی می‌بایست به مصاف تنیز سندگرین از امریکا برود که او نیز موفق شد در این مرحله، فابیو فونینی ایتالیایی را از گردونه مسابقات کنار بزند.

بیشتر از ورزش