تعداد تلفات مبتلایان به ویروس کرونادر چین به ۵۶ نفر رسیده است

رسانه های دولتی چین اعلام کردند تاکنون بیش از دوهزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند

استفاده از ماسک تنفسی در سرتاسر چین و هنگ کنگ فراگیر شده است. ۲۶ ژانویه هنگ کنگ - AFP

کانادا نخستین مورد شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا را در این کشور اعلام کرده است. بیمار به دنبال آزمایشهای مربوطه در بیمارستان بستری شده است.

این در حالی است که تعداد تلفات کرونا در چین به ۵۵ نفر رسیده است. تنها سیزده نفر در ایالت «هوبِی» - یکی از مراکز شیوع ویروس – و یک نفر در شهر هونان در گذشته اند.

روز یکشنبه، رسانه های دولتی چین اعلام کردند تاکنون بیش از دوهزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

در کانادا، مرکز علوم بهداشتی «سانی بروک» در شهر تورنتو اعلام کرد که «در حال مراقبت از یک بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا» است که «مبدا آن شهر ووهان در چین بوده است.»

دکتر دیوید ویلیامز، مدیر امور بهداشتی کانادا می گوید به دنبال آزمایش هایی که در ایالت انتاریو انجام شده، ۹۵ درصد احتمال می رود بیمار حامل ویروس کرونا باشد.

مسئولان می گویند بیمار یک مرد ۵۰ ساله است که اخیرا از شهر ووهان به «گوانگژو» و از آنجا در روز ۲۳ ام ژانویه به تورنتو پرواز کرده بوده است. 

دکتر باربارا یَف، یکی از مدیران مسئول اداره بهداشت انتاریو می گوید:«او (بیمار) مدت چندانی را در انتاریو نگذرانده. حالش خوب نبوده و از خانه بیرون نیامده بوده و کسانی که با در تماس بوده اند، اکنون در قرنطینه هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز شنبه، استرالیا و مالزی نخستین موارد ابتلا به کرونا و ژاپن سومین مورد آن را گزارش دادند. پیش از آن، در روز جمعه، فرانسه تایید کرد که یکنفر در این کشور به بیماری کرونا دچار شده و ایالات متحده نیز دومین مورد بیماری را در خاک خود تایید کرد.

در سال ۲۰۰۳، تورنتو در میان مناطقی بود که شیوع ویروس «سارس» در آن به مرگ ۴۴ نفر منجر شد. در آن سال در مجموع، ۴۳۸ نفر در کانادا به این بیماری مبتلا شدند. 

دکتر آیلین دو ویلا، یکی از مسئولان اداره بهداشت تورنتو می گوید:«نگرانی مردم از خبر امروز در مورد نخستین مورد بیماری کرونا در این شهر قابل درک است، اما اطمینان می دهم به دنبال درس هایی که هفده سال پیش از اپیدمی سارس گرفتیم، و تجربه ای که از اپیدمی آنفولانزا در سال ۲۰۰۹ کسب کردیم، ونیز بیماری تنفسی خاور میانه، دانش و تجربه هایی اندوخته و به شراکت گذاشته ایم که نظام بهداشتی را تقویت و در صورت لزوم آماده رویارویی (با بیماری کرونا) کرده است.

«یکی از وظایف اصلی ما در بهداشت عمومی مدیریت امراض عفونی واگیردار مثل کرونا و حفاظت از سلامت شهروندانمان است. ما همچنان با مقامات بهداشتی در سطح ایالتی و ملی همکاری کرده و به نظارت بر اوضاع ادامه خواهیم داد و مردم را در جریان خواهیم گذاشت.»

به دنبال آن که منبع آغاز ویروس به بازار ماهی در شهر ووهان و فروش غیرقانونی حیوانات وحشی  تشخیص داده شده، اکنون تجارت اینگونه حیوانات در سراسر چین ممنوع شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان