ویروس کرونا؛ تایید نخسین مورد این بیماری کشنده در استرالیا

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سطح بین المللی بیش از ۱۲۰۰ نفر گزارش شده

تعدادی از مسافرینی که در تاریخ 25 ژانویه به سیدنی استرالیا رسیدند - PETER PARKS / AFP

 استرالیا، روز شنبه، نخستین مورد بیماری ویروس کرونا را در این کشور تایید کرد. بیمار در بیمارستانی در حومه ملبورن تحت درمان و وضعیت سلامتی‌اش رضایتبخش است. 

جنی میکاکوس، وزیر بهداشت استرالیا، به خبرنگاران گفت، بیمار - که یک مرد چینی پنجاه ساله است، روز ۱۹ ژانویه با پروازی از شهر گوانگ‌ژو وارد استرالیا شده بوده است.

خانم میکاکوس افزود:«مهم است تاکید کنم که هیچ دلیلی برای نگرانی در جامعه وجود ندارد. بیمار در قرنطینه و تحت درمان است و ما در این مرحله مورد دیگری از این بیماری یا ظن ابتلا به آن را مشاهده نکرده ایم.» 

ویروس کشنده کرونا به سرعت شیوع پیدا می‌کند. اکنون نخستین موارد بیماری کرونا دراروپا دیده شده است. روز جمعه فرانسه تایید کرد سه بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این کشور تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز شنبه نیز، چین با اعلام آمار جدید تلفات کرونا، گفت که تعداد قربانیان این بیماری به ۴۱ نفر افزایش یافته است.

چین ناگزیر بیش از ۴۱ میلیون نفر را ممنوع السفر کرده است. همچنین، ورود و خروج از شهر ووهان - که تصور می‌شود مبدا ویروس کروناست، ممنوع شده است.

مجموع تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سطح بین المللی ۱۲۰۰ نفر گزارش شده، اما تصور می‌شود این آمار در این دقایق به مراتب افزایش یافته است.

هرچند اکثر بیماران ساکن شهر ووهان هستند، مواد این بیماری در فرانسه، ایالات متحده، تایلند، هنگ‌کنگ، ماکائو، ژاپن، تایوان، کره جنوبی، سنگاپور و ویتنام نیز دیده شده است.

در بریتانیا نیز مقامات سازمان بهداشت حدود ۲۰۰۰ مسافر را - که در طول دو هفته گذشته از چین وارد این کشور شده‌اند، تحت نظر دارند. مقامات بریتانیا می‌گوید «بسیار محتمل» است که موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مشاهده شود.

بیشتر از جهان