صعود جوكوويچ و فدرر به مرحله سوم تنیس اوپن استراليا

اولین شگفتی مسابقات با شکست گريگور ديميتروف بلغارى رقم خورد

جوکوویچ به آسانی به دور بعدی مسابقات ملبورن صعود کرد -DAVID GRAY / AFP

وقتى صحبت از مسابقات گرند اسلم باشد، يعنى اوج هيجان را در هر مسابقه می‌توان يافت و ممكن است اتفاقات نادری در آن رخ بدهد. دور دوم مسابقات استراليا در شهر زيباى ملبورن، در حالى برگزار شد كه تعدادى از بازيكنان بزرگ دنيا با شگفتی‌هايى روبه‌رو شدند.

نواك جوكوويچ، بخت دوم قهرمانى، به مصاف تاتسوما ايتو از كشور ژاپن رفت و در يك بازى يك‌طرفه - كه فقط يك ساعت و سى و پنج دقيقه به طول انجاميد، حريف خود را مغلوب كرد و راهى دور سوم مسابقات شد. جوكوویچ در مرحله بعدى می‌بايست به مصاف نيشيوكا، يكى ديگر از نمايندگان ژاپن در اين مسابقات، برود.

در يكى ديگر از ديدارها راجر فدرر سويسى، مرد شماره سه تنيس جهان، در بازى نسبتاً آسانی موفق شد فیلیپ كراينوويچ از صربستان را در سه ست متوالى شكست دهد و به رکورد نود و نهمین پیروزی خود در مسابقات ملبورن برسد. بدین ترتیب او نيز راهى دور سوم مسابقات شد. فدرر در اين مرحله با جان ميلمن، تنيس‌باز استراليایی، مسابقه خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما شگفتي‌هاى امروز در دو مسابقه رخ افتاد؛ جايى كه گريگور ديميتروف بلغارى به مصاف تامى پول، تنيس‌باز جوان آمريكايى با رتبه ٨٠ در رده بندى تنيس جهانى، رفت. تامى پول بازى را بسيار عالى شروع كرد تا جايى كه ٢ ست از ديميتروف پيشى گرفت. ديميتروف كه دوست نداشت حذف زودهنگامى از مسابقات داشته باشد، تلاش مضاعفى از خود نشان داد و توانست ست‌هاى سوم و چهارم را به سود خود تمام کند؛ بازى به ست پنجم كشيده شد و به نظر مى‌رسيد پول ٢٢ ساله از لحاظ بدنى افت كرده است. بازى ۵-۴ به نفع دیمیتروف پیش می‌رفت و فقط یک گیم تا پیروزی باقی مانده بود، که ناگهان جریان بازی تغییر کرد و پول توانست بازی را به «تایم‌برک» بکشاند؛ و در نهایت تعجب همگان اولین شگفتی مسابقات رقم خورد و پول توانست در ۵ ست دیمیتروف سختکوش را شکست دهد.

در یکی دیگر از بازی‌های حساس این مرحله، می‌توان به حذف ماتئو بریتینی ایتالیایی، نفر هشتم تنیس جهان، توسط تنیز سندگرین، از کشور آمریکا، اشاره کرد.

بیشتر از ورزش