دختر لوتر کینگ از دولت ترامپ خواست نام پدرش را به میان نکشد

برنیس کینگ از دولت آمریکا به دلیل «تحلیل نادرست» درباره میراث پدرش انتقاد کرد

 برنیس کینگ فرزند مارتین لوتر کینگ  - JOE RAEDLE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

دختر مارتین لوتر کینگ گفت دلش نمی‌خواهد دولت دونالد ترامپ نام پدرش و تحلیل‌های نادرست درباره او را در بحث‌های مسائل جاری وارد کند. این اظهارات پس از آن عنوان می‌شود که کاخ سفید سخنان نامفهومی درباره بزرگداشت این رهبر فقید حقوق مدنی ارائه داد. 

کِلی‌ان کانوی، مشاور ترامپ، گفت که باور دارد لوتر کینگ اگر زنده بود از استیضاح رئیس جمهوری حمایت نمی‌کرد و مدعی شد که «دیدگاه» او این نبوده که کار آمریکایی‌ها به جایی بکشد که در آن رئیس جمهوری از کارش برکنار شده و به رشوه، اجحاف و سوءاستفاده از قدرت متهم ‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا در حساب توییتر خود، سالرروز مراسم سوگند یاد کردن خود را با روز بزرگداشت مارتین لوتر کینگ مقایسه کرده و نسبت به پایین بودن نرخ بیکاری در میان سیاهان آمریکایی ابراز مباهات کرد.

ترامپ نوشت: «درست سه سال پیش، 20 ژانویه 2017 بود که من سوگند ریاست جمهوری یاد کردم. جالب است که امروز با بزرگداشت مارتین لوتر کینگ هم‌زمان است. میزان بیکاری آفریقایی‌های آمریکا در تاریخ این کشور هرگز تا این حد پایین نبوده. همچنین، نرخ فقر و بیکاری و وضعیت جوانان هیچ وقت به این خوبی نبوده. این عالی است!»

برنیس کینگ، جوان‌ترین دختر لوتر کینگ، در پاسخ به اظهارات کانوی نوشت: « واقعاً امیدوارم تا زمانی که افرادی فهم درستی نداشته و درک درستی از روش و آموزه‌های پدرم ندارند، نام او و تحلیل‌های نادرست را در بحث‌های جاری به میان نیاورند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ برای این روز تعطیل برنامه‌ای را از پیش تعیین نکرده بود اما با این حال دیدار کوتاهی از مکان یادبود لوتر کینگ در واشینگتن دی سی داشت. مراسم بزرگداشت لوتر کینگ و آیین گذاشتن گل بر سر مزار او، صبح و پیش از حضور ترامپ انجام شده بود.

حساب کاربری کارزار انتخاباتی ترامپ در توییتر نیز تصویر لوتر کینگ را بر روی فیلمی از ترامپ گذاشت که در آن او در مراسم جمع‌آوری کمک مالی در میان سیاهان آمریکایی دیده می‌شد.  

برنیس - که مشعل‌دار راه پدرش در آموزه‌های بی‌خشونت و برابری نژادی است، در مراسم بزرگداشت لوتر کینگ گفت: «افزایش نظامی‌گری در پلیس، رشد ملی‌گرایی به عنوان پاسخی به بحران جهانی مهاجرت، ظهور دوباره گروه‌های معتقد به برتری نژادی سفیدپوستان» باعث می‌شوند که بیش از یک روز به میراث لوتر کینگ بیندیشیم.

© The Independent

بیشتر از جهان