تغییر در وضعیت سلامت قهرمان فرمول یک

مایکل شوماخر هفت سال پیش در جریان اسکی بازی در کوههای آلپ دچار آسیب‌دیدگی شدید مغزی شد

جراح سرشناس ایتالیایی معتقد است، شوماخر از آسیب‌هایی که دیده، رها نخواهد شد- DIMITAR DILKOFF / AFP

به گفته یکی از جراحان معروف مغز و اعصاب، مایکل شوماخر قهرمان افسانه‌ای «فرمول یک» شش سال پس از حادثه اسکی‌بازی سال ۲۰۱۳ که از قسمت سر دچار آسیب‌های جدی شد احتمال دارد «دستخوش تغییر و افت زیادی شده باشد» و « شخصی بسیار متفاوت از آنی خواهد بود که به یاد داریم».

شوماخر ۵۱ ساله هنگامی که در بخش فرانسوی کوهستان آلپ و در نواحی خارج از پیست، اسکی‌بازی می‌کرد دچار آسیب‌دیدگی شدید مغزی شد و از آن هنگام در انظار عمومی ظاهر نشده است.

او به مدت شش ماه تا ژوئن ۲۰۱۴ در حالت اغمای القا شده با دارو قرار داشت و بعد از آن در خانه‌اش در سوییس تحت درمان خصوصی بوده است. در مورد بهبود وی هم اطلاعات اندکی منتشر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما جراح سرشناس، نیکولا آچیاری که ساکن شهر بولونیا است به روزنامه‌ای ایتالیایی گفته است، قهرمان هفت دوره مسابقات «فرمول یک» اکنون آدمی کاملاْ متفاوت از گذشته شده و احتمال ندارد که واقعا از آسیب‌ها رهایی یابد.

خانم آچیاری به روزنامه کنترو کوپرتینا گفت: «باید فردی را در نظر بیاورم که خیلی با آن که روی پیست می‌شناختیم فرق کرده است. شخصی که ساختار استخوان‌بندی، عضلات و اندام‌های‌اش‌ خیلی تغییر و افت کرده است که همه بر اثر آسیب مغزی است.»

پیش از هشدار این جراح مغز و اعصاب نیز جین تود، مدیر پیشین شوماخر در تیم فراری، سال گذشته به هواداران وی اطمینان داده بود که او«همچنان در حال نبرد» است.

او گفت:«همیشه در بیان چنین حرف‌هایی دقت می‌کنم اما این موضوع واقعیت دارد. در خانه‌اش در سوییس و همراه خودش شاهد این نبرد بودم.»

« مایکل زیر دست بهترین‌ها است و به خوبی در خانه‌اش تحت مراقبت است. تسلیم نمی‌شود و همچنان در حال نبرد است.»

«خانواده‌اش نیز در این نبرد همراه او هستند و البته دوستی ما مثل گذشته نخواهد بود چون دیگر آن رابطه قبلی وجود ندارد.»

© The Independent

بیشتر از ورزش