با گزارش سومین مرگ، چین ۱۳۹ مورد جدید از کرونا ویروس ثبت کرد

مسیر گسترش این ویروس و انتقال آن هنوز کاملا نقشه‌نگاری نشده و منبع وقوع آن نامشخص است

دو مورد از این بیماری در تایلند و یک مورد نیز در ژاپن گزارش شده است - NICOLAS ASFOURI / AFP

همزمان با گزارش سومین مرگ، به گفته مقامات حدود ۱۴۰ مورد جدید از کرونا ویروس مرموز در چین ثبت شد.

اداره بهداشت بخش دکسینگ پکن کشف ۲ مورد جدید از کرونا ویروس را تایید کرد و مقامات استان گوانگ‌دانگ نیز از کشف یک مورد اطلاع دادند که اولین موارد این بیماری فرای مرزهای شهر ووهان است، شهری که اولین موارد بیماری در آن کشف شد.

اداره بهداشت شهرداری ووهان با صدور بیانیه‌ای گفت ۱۳۶ مورد کرونا ویروس طی روزهای شنبه و یکشنبه در این شهر ثبت شد. دو مورد از این بیماری در تایلند و یک مورد نیز در ژاپن گزارش شده است که هر سه افرادی بودند که از شهر ووهان به آن کشورها سفر می‌کردند.

به گزارش آژانس خبری فرانسه یک سوم بیماران در اثر عفونت‌ بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارشناسان پزشکی هنوز نتوانسته‌اند گونه جدید این ویروس سارس مانند را شناسایی کنند. مسیر گسترش و انتقال آن هنوز کاملا نقشه‌نگاری نشده و منبع وقوع آن نامشخص است.

در روز یکشنبه اداره ملی بهداشت چین اصرار داشت شیوع این بیماری قابل کنترل است.

زیر نظر گرفتن این بیماری قرار است با شروع سال نوی قمری شدت یابد چرا که میلیون‌ها چینی برای جشن گرفتن سال نو به خارج سفر می‌کنند.

سازمان بهداشت جهانی در توییتی در روز یکشنبه گفت بعضی از موارد جدید ظاهرا به بازار ماهی هونان در شهر ووهان، که از قرار معلوم مرکز شیوع بیماری بوده، مرتبط نیست. این سازمان افزود به خاطر تلاش‌های چین برای بررسی‌های گسترده افراد برای این بیماری، موارد جدید آن ممکن است طی روزها و هفته‌های آینده شناسایی شود.

دیوی هوی، استاد داروهای تنفسی در دانشگاه چینی هنگ‌کنگ گفت: «این واقعیت که سه مورد جدیدی که به تایلند و ژاپن صادر شده ارتباطی با بازار ماهی هونان ندارند حاکی از آن است که این ویروس به ورای بازار ماهی هونان و درون جامعه شیوع یافته است.»

به گزارش رسانه‌های حکومتی به نقل از چن یانکسین، معاون شهردار ووهان در روز یکشنبه، این شهر تدابیر نظارتی خویش را در مراسم‌های بزرگ تقویت خواهد کرد و تعداد امور و اقداماتی که نیاز به حضور عموم مردم دارند را کاهش خواهد داد.

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان