خانواده «هری دان» از بی‌اعتنایی جانسون ابراز نارضایتی کردند

وکیل این خانواده گفت که نخست وزیر تمام تلاشش را کرده که از والدین «هری» دوری کند

خانواده قربانی این حادثه، با به راه انداختن کارزاری خواهان بازگشت و محاکمه این فرد مظنون در بریتانیا شده‌اند - REUTERS/Dylan Martinez

والدین نوجوان موتورسواری که در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد، می‌گویند که بوریس جانسون هیچ «علاقه یا قصدی» برای ملاقات با آنان ندارد. آنان تلاش دارند که یک شهروند آمریکایی مظنون در این تصادف را در بریتانیا به محاکمه بکشانند.

این دو گفتند که با وجود «وعده‌های مکرر»، نخست وزیر بریتانیا حاضر به گفت‌و‌گوی رو در رو با آنان نشده است. فرزند آنان، هری دان، در ماه آگوست جان خود را در یک تصادف از دست داد و فرد مظنون به آمریکا فرار کرده است.

وکیل این خانواده گفت: «حتی دونالد ترامپ، با وجود همه اشکالاتی که دارد، وقت گذاشت و به خودش زحمت داد تا با والدین هری دیدار کند و شخصاً به آنها تسلیت بگوید.»

راد سیگر، که وکالت شارلوت چارلز و تیم دان را بر عهده دارد، گفت: «ترامپ به چشمان این پدر و مادر نگاه کرده و گفت که تا چه حد متاسف است. اما از سوی دیگر، آقای جانسون تمام تلاش خود را کرده تا از والدین هری دوری کند و همچنان به این کار ادامه می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هری دان سال گذشته در جریان یک تصادف رانندگی در خارج از یک پایگاه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، واقع در نورث‌همپتن‌شایر، جان خود را از دست داد.

همسر یک مامور جاسوسی آمریکا، ان سکولاس، پس از این سانحه مدعی شد که مصونیت دیپلماتیک داشته و به کشورش بازگشت؛ موضوعی که یک جنجال بین‌المللی برپا کرد.  

خانواده قربانی این حادثه، با به راه انداختن کارزاری خواهان بازگشت و محاکمه این فرد مظنون در بریتانیا شده‌اند؛ اما ایالات متحده اعلام کرده که درخواست استرداد از سوی بریتانیا «بسیار نامناسب» و آزاردهنده است.

این خانواده با وزیر کشور و وزیر امور خارجه بریتانیا دیدار کرده‌‌اند، اما وکیل آنان گفت که با وجود وعده ملاقات با نخست وزیر، این کار عملی نشده است.

او کفت: «چندین بار تلاش کرده‌ام ملاقاتی با وی [جانسون] ترتیب بدهم و گفته‌ام که هر جا و هر زمان که ممکن باشد، ما آماده این ملاقات هستیم. اما درخواست ما هر بار یا رد یا نادیده گرفته شده است.»

وی ادعا کرد که والدین هری در آغاز عمیقاً بدگمان بوده و باور داشتند که جانسون بیشتر به فکر رابطه‌اش با آقای ترامپ است تا به هری و خانواده‌اش، و «اکنون مشخص شده که [این سوء ظن] درست بوده است.»

جانسون هفته گذشته با ارائه یک درخواست رسمی ‌به رئیس جمهوری آمریکا، خواهان استرداد سکولاس شد. اما پس از آن گفت که احتمال بازگشت فرد مظنون به بریتانیا «بسیار اندک» است.

سکولاس متهم است که هنگام برخورد با موتور «دان» در آگوست گذشته، در سمت اشتباه جاده رانندگی می‌کرده است.

او مدعی دارا بودن مصونیت دیپلماتیک شد، اما اینک متهم است که رانندگی خطرناکش منجر به مرگ شده است.

یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیر، در پاسخ به این پرسش که آیا جانسون با این خانواده دیدار خواهد کرد یا خیر، گفت: «روند قانونی در حال انجام است و بریتانیا درخواست استرداد را ارائه کرده است. نخست وزیر به تلاش برای اجرای عدالت در مورد هری ادامه خواهد داد.»

گزارش بیشتر از پرس اسوسیشن

© The Independent