ارتش آمریکا: پس از حمله موشکی سپاه، ۱۱ سرباز مداوا شدند

«سربازان به دلیل علائم مشکوک به ضربه ملایم مغزی تحت درمان قرار گرفتند»

پایگاه عین‌الاسد پس از حمله‌های موشکی سپاه، ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰-Ayman HENNA / AFP

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، سنتکام، از تحت درمان گرفتن ۱۱ سرباز آمریکایی پس از حمله‌های موشکی چهارشنبه گذشته سپاه به پایگاه نظامی عین‌الاسد خبر داده است.

این حمله‌ها در واکنش به حمله پهپادی آمریکا به خودروی حامل قاسم سلیمانی در بغداد انجام شد. فرمانده سابق سپاه قدس در جریان این حمله کشته شد.

رسانه‌های نزدیک به سپاه اعلام کرده بودند که در جریان حمله‌های موشکی علیه پایگاه‌های آمریکایی ده‌ها سرباز آمریکایی کشته و زخمی شده‌اند.

اما مقامات آمریکایی گفتند این حمله‌ها هیچ تلفات جانی نداشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته بیل اربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، هیچ یک از نیروهای آمریکایی در این حمله‌ها کشته نشده‌اند، اما ۱۱ سرباز به دلیل علائم ضربه ملایم مغزی ناشی از انفجارها به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

به گفته او این نیروها تحت مراقبت هستند و  پس از اینکه از آمادگی لازم برخوردار شوند، برای ادامه ماموریت خود به عراق بازمی‌گردند.

از روز گذشته فعالیت‌های نظامی و آموزشی مشترک نیروهای آمریکایی و عراقی نیز در این کشور از سرگرفته شده است. این فعالیت‌ها از ۱۳ دی‌ماه که سلیمانی در بغداد هدف گرفته شد، تعلیق شده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای آمریکایی قبل از حمله‌های موشکی سپاه هشدار دریافت کرده و به پناهگاه‌ منتقل شده بودند. با این حال سی‌ان‌ان می‌گوید که برخی سربازان چند روز پس از این حمله‌ها دچار علائم مشکوک به ضربه‌ ملایم مغزی شده‌اند.

بیشتر از