آزمایش بارداری روی یک مسافر پیش از ورود به آمریکا

این مسافر ژاپنی انجام این آزمایش را «تحقیرآمیز و ناخوشایند» دانسته است

جزیره سایپن با روند فزاینده «گردشگری زایمان» روبرو است- Anthony WALLACE / AFP

پیش از دادن اجازه سفر با هواپیما به یک زن به مقصد ایالات متحده، از او آزمایش بارداری گرفتند.

میدوری نیشیدای 25 ساله که اهل ژاپن است با پرواز خطوط هوایی هنگ‌کنگ اکسپرس از این شهر به جزیره سایپن در اقیانوس آرام سفر می‌کرد که ناگهان با درخواست عجیبی روبرو شد.

خانم نیشیدا، پس از آنکه به خدمه گفت باردار نیست، توسط کارکنان هنگ کنگ اکسپرس به توالت برده شد و در آنجا وادار شد بر روی نوار تست بارداری ادرار کند تا به او اجازه بدهند سوار هواپیما شود.

نتیجه منفی بود و بنابراین به خانم نیشیدا اجازه داده شد سوار شود، اما او به وال استریت ژورنال گفت كه این تجربه بسیار «تحقیرآمیز و ناخوشایند» بوده است.

طبق گزارشها، این شرکت هواپیمایی گفته است این آزمایش برای «جلوگیری از دور زدن قوانین مهاجرت ایالات متحده» ضروری است.

سایپن تنها قلمرو ایالات متحده است که شهروندان چین می توانند بدون ویزا به آنجا سفر کنند، و به همین خاطر با روند فزاینده «گردشگری زایمان» روبرو است، به این صورت که زنان باردار عمدا در آنجا زایمان می‌کنند تا تابعیت ایالات متحده را برای نوزاد خود به دست آورند.

در سالهای 2015 و 2016، تعداد 715 نوزاد که والدین آنها خارجی بودند در سایپن به دنیا آمدند، و 95 درصد آنها چینی بودند.

در سال 2018 تعداد زایمان زنان گردشگر در این جزیره بیش از زایمان ساکنان آن بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خطوط هوایی هنگ کنگ اکسپرس در بیانیه‌ای که برای وال استریت جورنال فرستاده است اظهار داشت «ما از تمامی کسانی که این فرآیند را تجربه کرده‌اند پوزش می‌طلبیم. بلافاصله این فرآیند را تعلیق کرده‌ایم و در حال بازنگری هستیم.»

سفر مادران باردار به ایالات متحده برای زایمان غیرقانونی نیست، به شرط اینکه همه هزینه‌های آن را بپردازند و در مورد نیت خود از سفر صادق باشند.

كسانی كه از قبل برای زایمان در ایالات متحده اقدام کرده‌اند باید تمامی اسناد و مدارک لازم برای ورود به این کشور را از بیمارستان یا مركز زایمان خود دریافت کنند (مثلا رسید پرداخت هزینه‌ها و نامه پزشک). با این حال، ممکن است اداره گمرک و مرزبانی ایالات متحده از زنان باردار بخواهد که ثابت کنند در صورت پیچیدگی زایمان پول کافی برای پرداخت هزینه‌های اضافی را دارند.

متوسط هزینه زایمان در ایالات متحده در صورتی که هیچگونه مشکل و عوارضی نداشته باشد 10808 دلار است. اما در صورت نیاز به مراقبت‌های قبل و بعد از زایمان ممکن است این هزینه‌ها تا 30000 دلار افزایش یابد.

ایالات متحده یکی از 35 کشوری است که به کسانی که در خاک آنها متولد شوند حق شهروندی اعطا می‌کنند.

روزنامه ایندپیندنت با خطوط هوایی هنگ کنگ اکسپرس تماس گرفته است تا نظر آنها را در این باره جویا شود.

© The Independent

بیشتر از جهان