استفاده از زندانیان برای مهار آتش‌سوزی استرالیا

زندانیان باید شرایط لازم را در ارتباط با تاریخچه جرم، رده امنیتی و تاریخ آزادی‌‌شان داشته باشند

ایالت نیوساوث‌ولز یکی از نقاطی است که از گسترده‌ترین آتش‌سوزی در تاریخ استرالیا، بیشترین خسارت را دیده است- SAEED KHAN / AFP

مقامات استرالیا می‌گویند می‌توان به زندانیان برای مهار آتش در یکی از گسترده‌ترین آتش‌سوزی‌های کشور در ایالت نیوساوث‌ولز آموزش داد.

سخنگوی یکی از زندان‌های محلی در این ایالت به ایندیپندنت گفت مقامات نیو ساوث ولز«در جریان بررسی گزینه ایجاد تیم‌های آتش‌نشان در مراکز بازداشت، با حداقل نیازهای امنیتی» هستند. وی افزود زندانیان باید (برای پیوستن به تیم) شرایط لازم را در ارتباط با تاریخچه جرم، رده امنیتی و تاریخ آزادی‌‌شان داشته باشند.

موسسه غیردولتی «پینال ریفُرم اینترنشنال» می‌گوید این اقدام ترغیب برنامه‌هایی است که به مردم کمک می‌کند تا «از رفتارهای خلاف قانون دور شده وبه جامعه محلی خود کمکی موثر بکنند.»

جین راس، مدیر برنامه زندان‌ها و فجایع طبیعی این موسسه، گفت: «بی‌تردید، آموزش به زندانیان برای مقابله با آتش در چارچوب این برنامه می‌گنجد. اما شرکت در این برنامه باید «کاملا داوطلبانه» بوده و «پاداش کافی برای جبران آن درنظر گرفته شود.»

اداره دادگستری این ایالت می‌گوید از زندانیان در دیگر پروژه‌های اجتماعی - از جمله کمک به بازسازی مرکز حمایت از سگ‌های وحشی (دینگو) که درآتش‌سوزی تخریب شده بود، استفاده شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لوسی لوچی، بنیانگذار این مرکز، می‌گوید: «ما منابع کافی در دسترس نداریم و به همین جهت بسیار خوشحالیم که در مرمت مرکز (حمایت از سگ‌های وحشی) به ما کمک کردند. کارمندان مرکز اصلاح مجرمین و زندانیان سخت کوشیدند و ما از آن‌ها بی نهایت سپاسگزاریم.»

سخنگوی مرکز خدمات اصلاح مجرمین می‌گوید زندانیان قرار است در طول سال به عملیات بازسازی در دیگر پروژه‌های اجتماعی ادامه دهند.

مقامات زندان‌های محلی همچنین در حال سازمان‌دهی تیم‌هایی هستند که در برنامه‌های مهم پاکسازی و مرمت پیامد آتش‌سوزی در مناطق خسارت دیده کمک کنند. 

ایالت نیوساوث‌ولز یکی از نقاطی است که از گسترده‌ترین آتش‌سوزی در تاریخ استرالیا، بیشترین خسارت را دیده است.

کارکنان و زندانیان مرکز اصلاح مجرمین «ایلاوارا» به مرمت مرکز حمایت از «بارگو دینگو» (سگ‌های وحشی استرالیایی) که درآتش‌سوزی «گرین واتِل کریک» نابود شد، کمک کرده‌اند. اگر مایل به کمک مالی یا غیرمالی به پروژه‌های بازسازی هستید، با این تارنما تماس بگیرید.

در ایالت کالیفرنیا نیز زندانیان در طول سال به مهار آتش کمک کرده‌اند؛ اما فعالان مدنی این حرکت را «استثمار و تجاوز» خوانده‌اند، زیرا ایالت کالیفرنیا به زندانیان برای خدماتشان در راه مهار آتش در سال ۲۰۱۸، فقط ساعتی یک دلار پرداخت کرده است.

مسئولان زندان کالیفرنیا می‌گویند زندانیان همانند آتش‌نشانان فصلی آموزش دیده و در طول کار مهارت‌های مفیدی کسب کرده‌اند.

اما خانم رایس، یکی از مسئولان مرکز «پینال ریفرم اینترنشنال»، می‌گوید در ایالت کالیفرنیا، زندانیانی که آموزش مقابله با آتش‌سوزی دیده‌اند، « پس از آزادی نمی‌توانند به خاطر سوءسابقه‌شان در اداره آتش‌نشانی استخدام شوند.»

او افزود: «زندانیانی که در این برنامه‌ها (آماده‌سازی برای جذب مجدد در جامعه) مهارتی کسب کرده‌اند، باید بتوانند پس از گذراندن دوره حبس، از آموخته‌هایشان استفاده کنند.» 

زندانیان داوطلب از ماه سپتامبر در تیم‌های مبارزه با آتش در استرالیا - که ۲۷ نفر را کشته و هزاران خانه را تخریب کرده، فعال بوده‌اند.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان