خانواده مجری «شکارچی تمساح» ۹۰ هزار حیوان را نجات دادند

صدها میلیون حیوان، در جریان آتش‌سوزی استرالیا جان خود را از دست دادند

کانگورو نجات‌یافته از آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا-SAEED KHAN / AFP

خانواده استیو ایروین، کنشگران محافظت از محیط‌ زیست، می‌گویند که ۹۰ هزار حیوان را در بحبوحه آتش‌سوزی‌های استرالیا مداوا کرده‌اند.

آقای ایروین، ستاره فقید تلویزیون استرالیا در برنامه‌هایی نظیر «شکارچی تمساح» (The Crocodile Hunter)، در سال ۲۰۰۶ در سن ۴۴ سالگی، بعد از مجروحیت حاصل از حمله یک لقمه‌ماهی، درگذشت. همسر او، توری، مالک باغ‌وحش استرالیا است که کودکان این زوج، بیندی و رابرت نیز در آن مشغول هستند.

این باغ‌وحش یک بیمارستان حیات وحش هم دارد که به گزارش وبسایت آن، معمولا ۶ تا ۸ هزار حیوان را سالانه مداوا می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رابرت و بیندی اخیرا در رسانه‌های اجتماعی خود اعلام کردند که آن بیمارستان تا کنون ۹۰ هزار حیوان را در بحبوحه آتش‌های شعله‌ور استرالیا مورد مداوا قرار داده‌ است. صدها میلیون حیوان، شامل پرندگان و جانوران دیگر، در شعله‌های سوزان آتش جان خود را از دست دادند.

بیندی در پستی در اینستاگرام خود نوشت: «با این همه آتش ویرانگر در استرالیا، قلب من از این همه ویرانی حیات وحش و جان و مال مردم به درد می‌آید. خواستم به شما اطلاع دهم که وضعیت ما امن است. هیچ آتشی در نزدیکی باغ‌وحش استرالیا و مناطق محافظت شده ما وجود ندارد. بیمارستان حیات وحش ما اما از همیشه شلوغ‌تر است و رسما تا‌کنون ۹۰ هزار حیوان را مداوا کرده‌ است.»

برادر او هم عکسی از یک نوک‌اردکی را منتشر کرد و گفت که آن پرنده آبزی، ۹۰ هزارمین مریض مداوا شده آن بیمارستان است.

او نوشت: «این ۹۰ هزارمین بیماری است که در بیمارستان حیات‌ وحش باغ‌وحش استرالیا مداوا شده است. الی که یک نوک‌اردکی یتیم است، از مداوای به‌موقع و همه‌جانبه برخوردار است تا زمانی که بتواند دوباره به حیات وحش بازگردد.»

علاوه بر تحمیل تلفات سنگین به جمعیت حیوانات منطقه، شعله‌های آتش جان ۲۵ نفر را نیز ستانده است و محیطی دو برابر اندازه ایالت مریلند امریکا تا کنون در آتش سوخته است. انتظار می‌رود که با افزایش دمای هوا در آخر هفته جاری، آن آتش‌ها دوباره شعله‌ور شوند.

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان