کاخ باکینگهام از تصمیم شاهزاده هری و همسرش مایوس شده است

زوج سلطنتی در جریان سفر شش هفته‌ای به کانادا در مورد زندگی بین بریتانیا و آمریکای شمالی تصمیم‌گیری کردند

شاهزاده هری و مگان مارکل/DANIEL LEAL-OLIVAS / POOL / AFP

کاخ باکینگهام در تضاد علنی با اعلامیه شاهزاده هری و مگان مارکل مبنی بر کناره‌گیری از وظایفشان به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی بریتانیا، گفته است این تصمیم هنوز نهایی نشده است.

دوک و دوشس ساسکس در حساب اینستاگرام‌شان، ساسکس رویال، اعلام کردند که قصد دارند نقش خود را به عنوان اعضای ارشد خانواده سلطنتی بریتانیا، کاهش دهند و برای استقلال مالی خود تلاش کنند. 

کاخ باکینگهام در یک بیانیه جدید گفته است که گفت‌وگو در مورد این مسئله «درمراحل نخست» است.

سخنگوی کاخ باکینگهام افزود: «ما خواست آن‌ها را برای درپیش گرفتن برخوردی متفاوت (در وظایف سلطنتی) درک می‌کنیم، اما این‌ها نکاتی پیچیده‌اند که پرداختن به آن‌ها وقت می‌برد.»

نشریه ایندیپندنت دریافته است که فضای حاکم بر کاخ باکینگهام، حاکی از دلسردی است؛ به ویژه آن که دوک و دوشس ساسکس در تصمیم‌شان با سایر اعضای خاندان سلطنتی مشورت نکرده‌اند.

زوج سلطنتی در حالی این بیانیه را منتشر کرده‌اند که گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد اسکانشان در کشور کانادا شده است، و کاخ باکینگهام هم این حرکت را تکذیب نکرده است.

هری و مگان در پست اینستاگرام‌شان به دنبال‌کنندگان خود گفته‌اند که قصد دارند «یک نقش مترقی جدید در نهاد سلطنت» ایفا کنند.

آنان افزوده‌اند: «ما قصد داریم از نقش خود به عنوان اعضای ارشد خاندان سلطنتی کناره بگیریم و در جهت استقلال مالی تلاش کنیم، و درعین حال به حمایت کامل از علیاحضرت ملکه ادامه می‌دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«تشویق‌های شما به ویژه در چند سال اخیر، ما را برای این تطبیق آماده کرده است.» 

«ما قصد داریم وقت خود را میان بریتانیا و آمریکای شمالی تقسیم کنیم، و همچنان به وظایف‌مان نسبت به ملکه، کشورهای مشترک‌المنافع و نهادهای خیریه‌مان ادامه خواهیم داد.»

«این تعادل جغرافیایی به ما امکان می‌دهد که پسرمان را در عین ارج گذاشتن به سنت سلطنت که در آن متولد شده است، در فضایی خانوادگی بزرگ کنیم که  بتوانیم روی فصلی دیگر، از جمله ایجاد نهاد خیریه جدیدمان، تمرکز کنیم.» 

«خوشوقت خواهیم شد که در فرصت مقتضی و در عین همکاری با علیاحضرت ملکه، شاهزاده ولز (چارلز)، دوک کمبریج (شاهزاده ویلیام) و سایر افراد دخیل، جرئیات این گام هیجان‌انگیز آتی را با شما شریک شویم. تا آن هنگام، سپاس عمیق ما را به خاطر حمایت‌های مداومتان بپذیرید.»

در واکنش به صدور بیانیه کاخ باکینگهام که در رقابت با اعلامیه هری و مگان صادر شده است، سالی بیکر، گزارشگر امور سلطنتی، به ایندیپندنت گفت:«آن‌ها (هری و مگان) به مدت شش هفته در کانادا نقشه‌هاشان را برای نوع زندگی آینده‌شان تنظیم کردند و آن را اعلام کردند. روشن است که در این مورد با کسی مشورت نکرده بوده‌اند»

«اکنون کاخ باکینگهام در صدد رفع و رجوع اعلامیه آن‌هاست. به نظر می‌رسد که خاندان سلطنتی درگیر (این) گرفتاری است.»

ایان لوید، عکاس خاندان سلطنتی، میگوید:«تعجب نمی‌کنم. مدت‌ها بود که در این مورد گمانه‌زنی می‌شد. شاید این اقامت (شش هفته‌ای) در کانادا به آن‌ها فرصت فکر کردن درباره برنامه‌های آینده‌شان را داده باشد.»

سارا گریست وود، نویسنده و شخصیت رسانه‌ای، به ایندیپندنت گفت:«اگر آن‌ها در این مورد با ملکه مشورت نکرده‌اند، نشانه خوبی نیست و تخطی از مقررات است.»

زوج سلطنتی، به مدت شش هفته ایام تعطیلات کریسمس را در کانادا در کنار مادر مگان، دوریا رگلند، گذراندند.

© The Independent

بیشتر از زندگی