حمله راکتی به منطقه سبز بغداد

دو فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد اصابت کرده است

تصویری از سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، عراق، 7 ژانویه  2020 - reuters

برخی منابع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفتند که دو راکت در ساعات پایانی روز چهارشنبه به وقت عراق به منطقه سبز پایتخت عراق اصابت کرده است. 

 خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در بغداد درست پیش از نیمه شب، صدای دو انفجار بلند را شنیدند که به دنبال آن آژیرهای امنیتی در منطقه سبز به صدا درآمدند.

این حمله نزدیک به 24 ساعت پس از پرتاب موشک‌های بالستیک ایرانی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق رخ داده است.  

هنوز مشخص نیست که این راکت‌ها به کجا برخورد کرده‌اند اما گزارش‌ها می‌گوید که این حملات هیچ خسارت انسانی نداشته است.  

روز گذشته (چهارشنبه) رئیس جمهور آمریکا گفته بود که «حملات موشکی ایران به نیروگاه‌های آمریکایی هیچ تلفات انسانی نداشته است و تنها خسارات اندکی به پایگاه‌ آمریکایی وارد آمده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس از فرماندهان حشد الشعبی، گمانه‌زنی‌ها درباره حمله احتمالی حشد الشعبی به نیروهای آمریکایی در عراق شدت گرفت. 

قیس الخزعلی، فرمانده شبه‌نظامیان عصائب اهل‌الحق، که در لیست سیاه تروریستی آمریکا هم هست گفته که شدت پاسخ عراق به ایالات متحده کمتر از عکس‌العمل ایران نخواهد بود.

این گروه شبه نظامی و دیگر گروه‌های نظامی نزدیک به جمهوری اسلامی پس از اوج‌گیری تنش‌ها میان ایران و آمریکا مکررا تهدید کرده‌اند که به مواضع آمریکا در عراق حمله خواهند کرد. 

از سوی دیگر «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق در پی حملات موشکی ایران از همه گروه‌های مقاومت وابسته به سازمان الحشد الشعبی خواست تا حملات نظامی خود را آغاز نکنند و آرامش خود را حفظ کنند. وی در عین حال بر لزوم تلاش برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی در عراق تأکید کرد. نکته‌ای که رهبر جمهوری اسلامی ایران هم در سخنرانی خود پس از حملات موشکی به آن تاکید کرده است. 

از سوی دیگر «پنتاگون» عصر روز چهارشنبه اعلام کرد که آمریکا سیاست «بازدارندگی» علیه ایران را احیا خواهد کرد. 

بیشتر از