شاکیان مایکل جکسون می‌توانند از شرکت‌های این خواننده شکایت کنند

مایکل جکسون همواره ادعای سوء استفاده جنسی از کودکان را رد کرده بود

مایکل جکسون سال 2005 از اتهام سوء‌استفاده از یک پسربچه 13 ساله تبرئه شد- WALTER DHLADHLA / AFP

بر اساس حکم دادگاهی در کالیفرنیا دو مرد که ادعا می‌کنند در کودکی توسط مایکل جکسون مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند، می‌توانند شکایات خود را علیه دو شرکت این خواننده فقید پیگیری کنند.

وید رابسون و جیمز سیفچاک که سال 2019، در مستندی تحت عنوان «ترک نورلند» شرکت کردند، ادعا می‌کنند در سنین 7 و 10 سالگی - در مدتی که در مزرعه نورلند جکسون اقامت داشته‌اند، توسط او مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

خانواده جکسون این ادعاها را رد کرده‌اند و گفته‌اند که این مستند نوعی تخریب رسانه‌ای و ترور شخصیتی است.

این خواننده، که سال 2009 درگذشت، در محاکمه‌ای که در سال 2005 برگزار شد از اتهام سوء‌استفاده از یک پسربچه 13 ساله تبرئه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رابسون و سیفچاک در سال 2014 طرح دعوی کردند، اما شکایات آنها پذیرفته نشد چون طبق قوانین کالیفرنیا، دعاوی مربوط به سوء‌استفاده جنسی در دوران کودکی باید پیش از تولد 26 سالگی فرد ارائه شوند.

اما، با وضع قانون جدیدی در اول ژانویه - که مهلت زمانی برای شکایت را تا تولد 40 سالگی افزایش داده است، شرایط تغییر کرد.

دادگاه اعلام کرد که حکم صادره به معنای تأیید ادعاها نیست اما خاطرنشان کرد در این اتهامات ادعا شده است که چندین سال کودکان به طرز ناراحت کننده‌ای توسط خواننده مذکور مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

وینس فینالدی، وکیل این دو مرد، پس از صدور این حکم گفت: «ما خوشحالیم که دادگاه، حمایت‌های ویژه‌ای را که ایالت کالیفرنیا در قانون جدید با افزایش مهلت زمانی شکایت برای قربانیان سوءاستفاده جنسی فراهم کرده، به رسمیت شناخته است. بی‌صبرانه منتظریم تا حقایق مربوط به سوء‌استفاده‌ جنسی وحشتناک از جیمز سیفچاک و وید رابسون را با هیئت منصفه در میان بگذاریم.»

هوارد ویتزمن، وکیل اموال جکسون، می‌گوید مطمئن است که هر دوی این شکایات رد خواهند شد.

او گفت: «حکم دادگاه فرجام صرفا برخی شکایات را علیه شرکت‌های مایکل جکسون احیا کرده است که به طرز مضحکی ادعا می‌کنند کارمندان مایکل به نوعی مسئول سوءاستفاده جنسی‌ای هستند که هرگز اتفاق نیفتاده است.»

شرکت اداره کننده اموال جکسون در ماه فوریه گذشته به خاطر پخش مستند «ترک نورلند» از اچ‌بی‌او، دادخواستی 100 میلیون دلاری علیه این شبکه تلویزیون کابلی ارائه کرد. در پاسخ، این شرکت از دادگاه تقاضا کرد که شکایت را رد کند.

اما، دادگاه تقاضای اچ‌بی‌او برای رد پرونده را نپذیرفت و طبق گزارش‌ها، شرکت اداره کننده اموال جکسون قصد دارد این پرونده را به سمت داوری عمومی ببرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی