ادامه تشییع سلیمانی با اشک و تهدید

آیت‌الله خامنه‌ای بر پیکر سلیمانی نماز میت خواند

مراسم تشییع قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و همراهان او که از بامداد جمعه در حمله نیروهای آمریکایی در بغداد کشته شد، همچنان ادامه دارد.

مراسم تشییع که از کربلا آغاز شد و در اهواز و مشهد ادامه یافت،‌ امروز (دوشنبه) به تهران رسید و در قم ادامه می‌یابد و روز سه‌شنبه نیز مراسم تدفین در کرمان برگزار می‌شود.

هیات دولت امروز را در استان تهران و فردا را در استان کرمان تعطیل اعلام کرد تا زمینه حضور گسترده‌تر مردم در این مراسم فراهم شود.

بامداد دوشنبه مراسم تشییع در دانشگاه تهران برگزار شد و آیت‌الله علنی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بر پیکر سلیمانی نماز میت خواند.

در ردیف اول نماز میت اغلب مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی از حسن روحانی، رئیس جمهور تا ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید نیروی قدس، علی لاریجانی، رئیس مجلس حضور داشتند. برخی از سفرای خارجی و چهره‌های مشهور و سیاسی نیز در این مراسم شرکت کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای بخشی از نماز میت را با صدایی لرزان به جا آورد و در نهایت در حالی که به شدت متاثر به نظر می‌رسید، به گریه افتاد و به دنبال او صدای گریه جمعیت بلند شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از حاشیه‌های مراسم تشییع سلیمانی در دانشگاه تهران، سخنرانی زینب سلیمانی،‌ دختر فرمانده سابق سپاه قدس بود. او که روز گذشته حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله را عموی خود خطاب کرده و از او خواسته بود انتقام پدرش را بگیرد، در سخنرانی در دانشگاه تهران خانواده سربازان آمریکایی را تهدید کرد که برای مرگ فرزندان‌شان آماده باشند.

یکی دیگر از سخنرانان این مراسم اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بود که سلیمانی را شهید قدس خواند.

اسماعیل قاآنی نیز وعده انتقام داد.

گزارش رسانه‌های داخلی ایران حاکی از حضور گسترده مردم در این مراسم است.

اعدام نمادین عروسک دونالد ترامپ، شعارهایی با مضمون محکومیت مذاکره با آمریکا و انتقام‌جویی، کفن‌پوشان منتقم و امضاء طومار برای خونخواهی از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود.

بیشتر از