قاسم سلیمانی در عراق تشییع شد

تشییع پیکر فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس با حضور مقام‌های سیاسی و مذهبی عراق

یک روز پس از حمله پهپادی آمریکا و کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، فرمانده کتائب حزب‌الله، پیکر این دو چهره مهم در چند شهر عراق تشییع شد.

مراسم تشییع صبح امروز از منطقه سبز بغداد آغاز شد. نگرانی از حمله به سفارت آمریکا که در منطقه سبز واقع شده، سبب شد تا از دیروز نیروهای ضدتروریسم عراق در اطراف این مکان دیپلماتیک حضور گسترده داشته باشند. به جز فرماندهان و نیروهای شبه‌نظامی حشد‌الشعبی، به گروهی از مردم نیز اجازه عبور از گیت‌های امنیتی منطقه سبز و شرکت در این مراسم داده شد.

هم‌زمان با برگزاری این مراسم در منطقه سبز، هلیکوپترهای آمریکایی نیز در آسمان بغداد به گشت‌زنی مشغول بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با پایان این مراسم در بغداد، تابوت‌ها به شهر کاظمین منتقل و مراسم تشییع در حرم دو تن از امامان شیعه، امام جواد و امام کاظم برگزار شد.

جمعیت زیادی از مردم این شهر در این مراسم شرکت داشتند. چهره‌های مذهبی و سیاسی نیز - عمدتا در شهر کاظمین، در مراسم تشییع شرکت کردند. بنا به گزارش‌ها عمار حکیم، رییس جریان حکمت، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر، قیس خزعلی، نوری‌المالکی، رییس ائتلاف دولت قانون، همام حمودی رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق، در این مراسم شرکت داشتند.

هنوز مشخص نیست که ابومهدی المهندس در کجا دفن خواهد شد. در حالی که برخی از دفن او در کاظمین سخن می‌گویند، اخباری درباره وصیت او مبنی بر دفن در ایران نیز منتشر شده است.

نجف و کربلا دو شهر دیگر عراق هستند که قاسم سلیمانی و ابومهدی در آن‌جا تشییع خواهند شد. این مراسم هم‌اکنون در شهر کربلا آغاز شده است.

کربلا مهم‌ترین شهر مذهبی عراق و مدفن امام حسین و ابوالفضل العباس است. آن‌گونه که تصاویر تلویزیون‌های عراق نشان می‌دهد، جمعیت زیادی در این شهر برای تشییع فرمانده سپاه قدس شرکت کرده‌اند.  

نجف آخرین شهر عراقی است که مراسم تشییع در آن‌جا صورت خواهد گرفت. طیق برنامه‌ریزی اعلامشده از سوی سپاه، پیکر قاسم سلیمانی پس از آن به اهواز منتقل می‌شود و در شهرهای قم، تهران، مشهد و کرمان تشییع خواهد شد.

محل دفن قاسم سلیمانی در زادگاه او، کرمان، خواهد بود.

بیشتر از