تیم زنان منچسترسیتی با شکست وستهام جام اف‌ای کاپ را برد

منچسترسیتی ۳-۰ وستهام: جورجا استانوی ۲۰ ساله تیمش را به پیروزی رساند

منچسترسیتی با نمایشی متقاعدکننده در فینال اف‌ای کاپ در برابر تیم گمنام ولی پرتلاش وستهام یونایتد را در مسیر قهرمانی در چهار جام انگلستان قرار داد. تیمهای مردان و زنان سیتی هم اکنون قهرمان جام‌های لیگ خودشان یعنی کارابائو و کانتیننتال تایر شده‌اند. اگر مردان پپ گورادیولا بتوانند روز ۱۸ می در فینال اف‌ای کاپ واتفورد را شکست بدهند این باشگاه تمام چهار جام انگلستان را از آن خود می کند.

دو گل نه چندان جالب برای درهم شکستن مقاومت وستهام لازم بود. شوت از راه دور کیرا والش در دقیقه ۵۲ کمانه کرد، و بعد جورجا استانوی از فاصله نزدیک‌تر گل دیگری که بعد از کمانه کردن وارد دروازه شد به ثمر رساند. لارن همپ، دیگر زن فوتبالیست جوان انگلیسی، گل سوم را زد و زنان سیتی دومین جام اف‌ای کاپ خود را در سه سال گذشته تصاحب کردند.

این اولین حضور وستهام در فینال اف‌ای کاپ در ویمبلی از سال ۱۹۷۵ بود که فولهام را شکست دادند. این تیم که تا ۱۲ ماه پیش آماتور بود و حتا برای بیشتر طرفداران وستهام ناشناخته، از تشویق زیادی برخوردار شد.

این نشانه پیشرفت سریع تیم با مدیریت مت بیرد بود، وستهام باید نیمه اول پیش می‌افتاد. اما سیتی در نیمه دوم بهتر بازی کرد و حاکم میدان بود.

ترکیب سیتی همانی بود که چلسی را در نیمه‌نهایی شکست داد، همه یازده بازیکنی که تابستان در جام جهانی زنان شرکت می‌کنند حضور داشتند، به جز تسا والیرت بلژیکی که تیم کشورش به جام جهانی راه نیافته است. برای تیمی که در نیمه نهایی دیگری ردینگ را شکست داد، مت بیرد، ریا پرسیوال، بازیکن نیوزلیندی را به کار گرفت و آدریانا لیون را برای  اولین بار در تیم جای داد.

این بازیکن کانادایی در سیستم چهار-سه-سه، گوش راست رود، سیستمی که هر وقت سیتی صاحب توپ بود، سریعا به چهار-پنج-یک تغییر می‌کرد. برخلاف انتظار، سیتی بیشترین مالکیت توپ را در اختیار نداشت و وستهام از نظم در موقع مالکیت توپ و اعتماد به نفس هنگام حمله بهره می‌برد. این بازی تشویق هواداران وستهام را در میان جمعیت ۴۳۲۶۴ نفری ورزشگاه به‌رغم هوای نامعمول سرد و مرطوب به نمایش گذاشت. هواداران وستهام در عین بی‌طرف بودن، به تیمشان متعهد بودند: این برایشان علاوه بر فینال، روز بزرگ تفریح ورزشی بود.

تا پیش از سوت بین دو نیمه، وستهام برتر بود. ارین سایمون، دفاع چپ، با جین راس یک و دو کرد و توپ را برای سانترفوروارد اسکاتلندی سانتر کرد ولی او درست به توپ ضربه نزد. کارن باردزلی تقریبا غافلگیر شد ولی دروازه‌بان تیم نمیلی انگلستان سریع توپ را جمع کرد. راس که می‌دانست چه فرصتی را از دست داده با مشت به زمین کوبید.

وستهام به فشار ادامه داد و دفاع معمولا محکم سیتی وحشت زده به نظر می‌رسید. کنار زمین، نیک کوشینگ برافروخته بود، ولی تیمش دوام آورد. بازیکنان وستهام نیمه دوم زود وارد زمین شدند که معلوم بود بین دو نیمه مربی به آن‌ها گفته باید بهتر بازی کنند.

سیتی چند شوت زد، ولی کارولین ویر و والش موقعیت‌ها را هدر دادند. والش سخت‌کوش یک بخت دیگر داشت با ضربه‌ای از ۳۰ متری. این بار  والش خوب ضربه زد و توپ از شانه پرسیوال کمانه کرد و آنا مورهاوس دروازه‌بان وستهام را غافلگیر کرد. توپ وارد دروازه شد.

حالا سیتی  زهردار و با اعتماد به نفس بازی می‌کرد و توپ را در تمام عرض زمین به گردش در می‌آورد. مورهاوس که ناگهان عصبی شده بود، نزدیک بود در دقیقه ۶۸ توپ را به استانوی لو بدهد ولی نیکیتا پریس دروازه را نجات دا د.

در حالی که سیتی به دنبال گل دوم و کشنده بود، شوت الیشا لیمان مستقیم به باردزلی رسید. این آخرین شانس وستهام بود. ۹ دقیقه مانده به پایان، استانوی از سمت چپ سانتر کرد و شوت او از پاهای بورک هندریکس کمانه کرد و گل شد. دو دقیقه مانده به سوت آخر، همپ مورهاوس را دریبل زد و گل سوم را به ثمر رساند. گل زیرکانه‌ای بود، ولی بی‌رحمانه برای وستهام.

© The Independent

بیشتر از ورزش