ترامپ: دستور کشتن قاسم سلیمانی برای پیشگیری از جنگ بود

ترامپ می‌گوید که قصد تغییر حکومت در ایران را ندارد

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در یک نشست مطبوعاتی به کشته شدن قاسم سلیمانی واکنش نشان داد و گفت که «این اقدام برای جلوگیری از جنگ بوده است». دونالد ترامپ اما گفت که آمادگی لازم برای هرگونه مقابله با نیروهای جمهوری اسلامی را دارد.  

به گفته رئیس جمهور آمریکا اقدام نیروهای آمریکایی در کشتن قاسم سلیمانی اقدامی در جهت آغاز جنگ نبوده است. 

ترامپ درباره قاسم سلیمانی هم گفت که «قاسم سلیمانی برای ریختن خون انسان‌های بی‌گناه برنامه داشته است». 

ترامپ هم‌چنین گفته که «سلیمانی کشته شد چون آماده حمله به دیپلمات‌های آمریکایی شده بود».

ترامپ به رغم گفته‌هایش درباره قاسم سلیمانی و تروریست خواندن او گفت که قصد «تغییر رژیم در ایران را ندارد». 

ترامپ هم‌چنین بیانیه دولت آمریکا را درباره کشته شدن قاسم سلیمانی خواند. بیانیه‌ای که در آن ذکر شده بود «قاسم سلیمانی در پی حملات به نیروهای نظامی و دیپلمات‌های آمریکایی در عراق بوده است و ما به موقع این اقدامات را شناسایی کردیم و او را کشتیم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واکنش‌های کشورهای جهان و به‌خصوص منطقه به کشته شدن یکی از مهم‌ترین چهره‌های جمهوری اسلامی ایران هر آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

 در آخرین واکنش خبرگزاری «واس» در عربستان سعودی از قول یک منبع رسمی نوشته است: «عربستان تحولات عراق را دنبال می‌کند. تحولاتی  که در نتیجه افزایش تنشها و اقدامات تروریستی‌ست که عربستان آن‌را محکوم کرده است و قبلاً درباره تبعات آن هشدار داده است.»

به نوشته این خبرگزاری عربستان تاکید کرده است که نباید امنیت توسط اقدامات و تهدیدات شبه نظامیان تروریستی برهم بخورد.

به نوشته این خبر «عربستان خواهان جلوگیری از هر‌آنچیزی‌ست که به پیچیده‌ترشدن اوضاع منطقه کمک می‌کند و اوضاع را با وضعیت نامعلومی مواجه می‌کند. عربستان هم‌چنین با توجه به تحولات شتابزده خواهان خویشتن‌داری طرفین شد. عربستان تأکید کرده که جامعه جهانی باید به مسئولیت خود عمل کند و اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و ثبات این منطقه حیاتی دنیا انجام دهد.

بیشتر از