لیندسی گراهام: ایران دست از حمله برندارد،‌ پالایشگاه‌هایش را نابود می‌کنیم

نانسی پلوسی: دولت برای هدف قرار دادن قاسم سلیمانی از کنگره مجوز نگرفته بود

لیندسی گراهام به موضع گیری‌های تند در قبال ایران مشهور است/Olivier Douliery / AFP

لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی که معمولا موضع‌گیری‌های تندی علیه ایران دارد، در رشته‌‌توییتی مدعی شد، اگر ایران می‌خواهد در تجارت نفت باقی بماند باید از حمله به منافع آمریکا و متحدان‌اش دست بردارد و در غیر این صورت بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد. او نوشت که این بهای سنگین می‌تواند شامل نابودی پالایشگاه‌های نفتی‌اش باشد.

قاسم سلیمانی و همراهان‌اش و گروهی از مقامات حشد‌الشعبی در جریان حمله‌های بامداد جمعه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد کشته شدند.

پنتاگون اعلام کرده است که با دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی را هدف گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا و از نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هیچ آمریکایی برای مرگ قاسم سلیمانی سوگواری نمی‌کند و او باید سزای اعمال خود را می‌دید، این پرسش را مطرح کرده که دونالد ترامپ باید توضیح دهد که چگونه می‌خواهد امنیت نیروها و شهروندان آمریکایی را تضمین کند، زیرا با صدور فرمان از بین بردن قاسم سلیمانی، آتش به انبار باروت انداخته است.

برخی سناتورهای دمکرات از جمله کریستوفر مورفی هم این پرسش را مطرح کرده‌‌اند که آیا دومین مرد قدرتمند ایران با توجه به چشم‌انداز درگرفتن جنگی عظیم در منطقه، بدون مجوز کنگره کشته شده است.

پیش‌تر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که دولت بدون کسب مجوز کنگره دست به این اقدام زده است.

بیشتر از