پیت بوتجج درسه ماه ۲۵ میلیون دلار برای کارزار ریاست جمهوری جمع‌ کرد

الیزابت وارن، بوتجج را متهم به جمع‌آوری مالی از«میلیونرها و میلیادرها» کرد

بوتجج، خانم وارن را متهم به نمایشی بودن «خلوص نیت» کرد - Raedle/AFP 

کارزار انتخاباتی پیت بوتجج برای ریاست جمهوری ایالات متحده طی سه ماه گذشته ۲۵ میلیون دلار جمع کرده است که افزایشی قابل توجه نسبت به فصل پیش است.

کارزار شهردار سابق ساوث‌بِند که اکنون پیشتاز نظرسنجی‌های ایالت آیوا، اولین ایالت رای دهنده، است، اعلام کرد که در فصل چهارم فعالیت خود ۲۴.۷ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. میزان کامل فصل سوم ۱۹.۱ میلیون دلار بود.

این نامزد ۳۷ ساله، خطاب به هواداران خود در شب سال نو نوشت: «ما هنوز راه درازی در پیش داریم، ولی مانند سال گذشته کار خود را با قدرتی خارق‌العاده و با توسل به حمایت قدرتمند مردمی در سراسر کشور ادامه خواهیم داد. در جمع سرسخت رهبران حزب دموکرات، هیچ نامزد دیگری است نیست که به جایگاه او غبطه بخورم و هیچ جمعی از مردم نیست، جز خود شما، جمع هواداران ما در سراسر کشور، که ترجیح دهم با آن‌ها کار کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هفته‌های اخیر آقای بوتجج که شهرداری‌اش در آن شهر در ایالت ایندیانا با فرا رسیدن سال ۲۰۲۰ رسما پایان یافت، در مرکز جنجال بر سر روش جمع‌آوری هدایا و منابع مالی خود قرار گرفته است.

پس از آن که مشخص شد وی یکی از جلسات جمع‌آوری کمک‌های مالی خود را در یک شراب‌سازی تجملاتی در ایالت کالیفرنیا برگزار کرده است، توسط رقیب دموکراتش، الیزابت وارن، متهم به جمع‌آوری منابع مالی از «میلیونرها و میلیاردرها» شد.

خانم وارن در مناظره اخیر (نامزدهای ریاست جمهوری) دموکرات‌ها گفت: «ما سال‌ها پیش تصمیم گرفتیم که افراد متمول حاضر در اتاق‌های دودآلود نباید رئیس جمهوری آينده ایالات متحده را انتخاب کنند. میلیاردرهایی که به دخمه‌های شراب‌کشی می‌روند، نباید رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده را انتخاب کنند.»

آقای بوتجج، خانم وارن را متهم کرد که «خلوص نیتی» را به بوته آزمایش می‌گذارد که خود نمی‌تواند از آن سربلند بیرون آید، و به مقاله «فوربس» اشاره کرد که او (بوتجج) را تنها نامزد حاضر بر سکوی مناظره در میان سایر نامزدان دانسته است که میلیونر یا میلیاردر نیست.

او گفت: «مشکل دقیقا همین جاست که خلوص نیتی را به بوته آزمایش می‌گذارید که خود از آن سربلند بیرون نخواهید آمد. سناتور، ثروت شما صدها برابر من است.»

در روز چهارشنبه، کریس میگر، سخنگوی آقای بوتجج، بیانیه‌ای صادر کرد و اظهار داشت که کارزار وی در طول سال ۲۰۱۹ بیش از ۲ میلیون دلار از بیش از ۷۳۳ هزار نفر جمع کرده است که میزان کل هدایای مالی جمع‌آوری شده در سال ۲۰۱۹ را به بیش از ۷۶ میلیون دلار می‌رساند.

او گفت:‌ «آشکار است که امریکاییان به پیام «پیت» واکنش مثبت نشان داده‌اند؛ پیامی مبنی بر تلاش دوشادوش یکدیگر برای یافتن راه‌حل‌های جسورانه تا منجر به شکل‌گیری اتحادی شود که برای شکست ترامپ نیاز خواهیم داشت و به محض خروج ترامپ از قدرت، ارمغان‌دهنده دوران جدیدی برای کشور باشد.»

© The Independent