تهدید جولیانی؛ در حین محاکمه استیضاح ترامپ تظاهرات خواهد کرد

این وکیل ادعا می‌کند که می‌تواند به نیابت رئیس ‌جمهوری، کارهای حقوقی پرونده را انجام دهد

جولیانی به مجله «نیویورکر» گفت: «من معتقد بودم که لازم است یوانوویچ را از سر راهم بردارم.» - JIM WATSON / AFP

وکیل شخصی دونالد ترامپ، رودی جولیانی، وعده داده است که در جریان محاکمه استیضاح آینده رئیس جمهوری، به هر روش ممکن، از جمله «سخنرانی» و «تظاهرات» در سنا، از موکل خود دفاع خواهد کرد. 

جولیانی که در میهمانی رئیس جمهوری آمریكا به مناسبت شب سال نو در تفریحگاه مارالاگو در فلوریدا صحبت می‌کرد، همچنین اظهار داشت كه می‌تواند به نمایندگی از ترامپ امور حقوقی این پرونده را انجام دهد.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سؤال كه آیا وی در دادگاه شهادت خواهد داد، گفت: «من شهادت خواهم داد، تظاهرات می‌کنم، سخنرانی می‌کنم، و خلاصه‌ای از همه مسایل را ارائه می‌دهم.»

جولیانی افزود: «یا، كاری را می‌كنم كه می‌توانم به بهترین وجه انجام دهم، من محاکمه این پرونده را اداره کنم، دوست دارم اداره محاکمه این پرونده را به من بسپارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«من نمی‌دانم که آیا کسی شجاعت این را دارد که محاکمه این پرونده را به من بسپارد. اما اگر پرونده را به من بدهید، آن را به عنوان یک پرونده «شیادی» دادگاهی خواهم کرد، که به نحوی مهارت اصلی من است، حالا ببیند این کار را می‌کنم یا نه.»

جولیانی، شهردار سابق شهردار نیویورک، که پیش از این به عنوان دادستان ایالات متحده در منطقه جنوب نیویورک خدمت کرده است، به یکی از شخصیت‌های اصلی در ماجرای استیضاح رئیس جمهوری در واشنگتن تبدیل شده است.

تحقیقات استیضاح، پس از آن شروع شد که یک شخص افشاگر ادعا کرد که ترامپ، در تماس تلفنی در ماه ژوئیه با رئیس جمهوری جدید اوکراین، از او خواسته است که در مقابل کمک‌های نظامی و دعوت به واشنگتن، کارهایی را برای او انجام دهد.

استفاده وکیل شخصی ترامپ از اصطلاح «شیادی»، نشان می‌دهد كه او همچنان به مطرح کردن اتهام‌هایی در ارتباط با اقداماتی كه هانتر، پسر جو بایدن، در اوکراین انجام داده است، ادامه خواهد داد.

با این حال، سفر اخیر جولیانی به اوکراین که ظاهرا در قالب یک مأموریت حقیقت‌یابی انجام شده است، خود مورد شک و گمان است و سؤالاتی را برانگیخته است.

وی متهم است که موجب اخراج یک دیپلمات ایالات متحده شده است، زیرا حضور وی در اوکراین مانع تلاش‌های پنهانی جولیانی برای تحت فشار قرار دادن مقامات آن کشور جهت شروع تحقیقات درباره جو بایدن، نامزد (احتمالی) حزب دمکرات (برای انتخابات ریاست جمهوری آتی) بوده است.

ماه گذشته، ماری یوانوویچ، در جریان شهادت در کنگره ادعا کرد که جولیانی در پس پرده «کارزار دروغ‌پراکنی» است که منجر به فراخواندن زودتر از موقع او از «کی‌یف» شده است.

جولیانی به مجله «نیویورکر» گفت: «من معتقد بودم که لازم است یوانوویچ را از سر راهم بردارم. او می‌خواست کار تحقیقات را برای همه دشوار کند.»

او همچنین اعتراف كرد که «شایعاتی» را در مورد خانم یوانوویچ پخش كرده است. وی به نیویورک تایمز گفت: «من شاید این شایعه عمومی را پخش کرده باشم که سفارت آمریکا در اوکراین به عنوان یک سفارتخانه حزبی، غیرقابل کنترل شناخته شده است.»

این شخصیت جنجالی همچنین اخیراً ادعا كرد كه از جورج سوروس، سرمایه‌دار و بازمانده هولوكاست، یهود‌ی‌تر است. لورا سیلبر، سخنگوی بنیاد جامعه باز آقای سوروس، این ادعاها را «سزاوار نکوهش» خوانده است.

© The Independent