اعتراض‌ها در میانمار به خاطر افشای نام یک کودک قربانی تجاوز جنسی

یک صفحه فیسبوکی هویت این کودک سه ساله را منتشر کشده است

تظاهرات در حمایت از کودک دو ساله‌ای که قربانی تجاوز جنسی شده است، ۲۳ دسامبر ۲۰۱۹- Sai Aung Main / AFP

یک نویسنده اهل میانمار قصد دارد علیه پلیس آن کشور، به خاطر اعلام هویت یک قربانی تجاوز جنسی در یک کودکستان، اقامه دعوا کند.

تعویق در تحقیقات مربوط به تجاوز جنسی به یک کودک در ماه مه سال گذشته در میانمار، جنجال بسیاری برپا کرد. 

«هتین لین او» گفت، در پی افشای هویت این کودک سه ساله و والدینش توسط پلیس در یک کنفرانس خبری در ماه گذشته، روز پنجشنبه دادخواستی علیه پلیس تسلیم دادگاه کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش «میانمار تایمز»، مظنون به تجاوز جنسی، راننده کودکستان «نی پایی تاو» است که گفته می‌شود کودک مذکور به او مراجعه کرده بود.

این نویسنده گفته است:«به دنبال دریافت یک نامه از پدر این کودک در روز دوم ژانویه، علیه افرادی که مدیریت صفحه فیسبوک «یه زارنی» را بر عهده دارند و نام این کودک و اطلاعات خصوصی او را منتشر کرده‌اند، اقامه دعوا خواهم کرد.»

وی افزود: «تا زمانی که حقیقت آشکار نشود و نتیجه قابل قبول حاصل نشود، به تلاشم ادامه خواهم داد. هدف این دادخواست کشف هویت مظنون واقعی است.» 

ماه گذشته، دادگاه شهر «نی پایی تاو»  اتهامات علیه متهم اصلی این پرونده را به خاطر نبود شواهد کافی رد کرد و حکم به آزادی او داد.

پلیس سپس در یک کنفرانس خبری، ضمن حمله به رای دادگاه، نام قربانی و اطلاعات مربوط به والدین او را افشا کرد.

پلیس، مظنون به ارتکاب جرم را بازداشت کرد و تحت بازجویی قرار داد، اما کمی بعد به دلیل فقدان شواهد کافی او را آزاد کرد. با این حال، متهم بار دیگر در ماه ژوئیه دستگیر شد و به حکم دادگاه، هنوز در حبس به‌سر می‌برد.

© The Independent

بیشتر از جهان