نگرانی مسئولان المپیک 2020 از یافتن پنبه نسوز در سالن واترپولو

این پنبه ماده خطرناکی برای سلامتی انسان است

مردی در حال راه رفتن در مقابل نشان حلقه‌های المپیک در توکیو، منطقه نیهانوباشی، یک سال پیش از شروع المپیک 2020 - CHARLY TRIBALLEAU / AFP

بر پایه یک گزارش، برگزار کنندگان المپیک 2020 در پی یافتن پنبه نسوز در سالن واترپولوی این رقابت‌ها، «اقدامات پیشگیرانه اضطراری» اتخاذ خواهند کرد. این درحالی است که دو سال پیش، وقتی مقامات فرمانداری توکیو وقتی برای اولین بار پنبه نسوز در این مکان کشف کردند، از چاره جویی درباره آن سر باز زده بودند.

پنبه نسوز که پیشتر به صورت گسترده به عنوان یک ماده ضدآب و عایق‌بندی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اکنون ماده خطرناکی برای سلامتی تلقی شده و با چندین نوع بیماری از جمله سرطان مزوتلیوما و سایر سرطان‌ها مرتبط دانسته می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانداری کلان‌شهر توکیو و مسئولان المپیک 2020 برای اظهارنظر در این مورد در دسترس نبودند. بسیاری از بخش‌های ژاپن به مناسبت سال نو در تعطیلات به سر می‌برند.

روزنامه «آساهی» ژاپن گفت که فرمانداری توکیو پنبه نسوز را در مواد اسپری شده در بخشی از سازه سقف «مرکز بین المللی شنای توکیو سونامی» یافت.

به گفته این روزنامه، در حالی‌ که قواعد صعنت ساختمان سازی تصریح کرده است پنبه نسوز باید حذف شده یا پوشیده شود، فرمانداری توکیو به این گمان که میزان این ماده زیاد نبوده و در وضعیت ثابتی قرار دارد، از اقدام درباره آن صرفنظر کرد.

 

اما بنا به گزارش روزنامه آساهی، مسئولان برگزاری رقابت‌های المپیک 2020، در این مورد تصمیم به اتخاذ «اقدامات پیشگیرانه اضطراری» گرفتند. این روزنامه توضیح بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

این گزارش تازه‌ترین دردسر برگزارکنندگان المپیک 2020 توکیوست، که چندی پیش با نگرانی‌ از افزایش میزان باکتری در خلیج توکیو مواجه شدند. مسئولان المپیک همچنین تا مدت‌ها در این اندیشه بودند که ورزشکاران چگونه باید با گرمای سوزان تابستان دست و پنجه نرم کنند، موضوعی که سرانجام باعث شد رقابت‌های ماراتن به شهر شمالی «ساپورو» منتقل شود.

© Reuters

بیشتر از ورزش