چند توصیه به مگان و هری برای پرورش نوزاد ساسکس

نوزاد جدید خانواده سلطنتی عمرش به قرن بیست و دوم هم باقی خواهد بود و می‌تواند نیرویی پیش‌برنده برای مدرنیزه کردن بریتانیا باشد. اما آیا خاندان سلطنتی آماده تطبیق هست؟

تولد پسر مگان مارکل و پرنس هری، البته، فرصتی است برای منتقدینی که می‌گویند مخارج رشد و تحصیل او برگردن مالیات دهنده است و اینکه این جامعه‌ای طبقاتی است که پذیرفته برخی انسان‌ها به خاطر آنکه در خاندان سلطنتی متولد شده‌اند، از سایرین برترند.

البته حق دارند، اما می‌خواهم در مورد نوزاد جدید قدری سازنده‌تر باشم (می‌دانم بخشی از مالیاتم صرف او خواهد شد) و به مگز (مگان) و هزا (هری) توصیه‌هایی بکنم. هرچه باشد، اعضای خاندان سلطنتی باید نمونه سایرین باشند.

نخست، کودکشان باید از کودکستان تا دانشگاه در آموزشگاه‌های رایگان دولتی تحصیل کند.

این کار مزایای خودش را خواهد داشت، اما تأثیر نمادین آن این است که او نخستین عضو خاندان سلطنتی خواهد بود که در آموزشگاه‌های گران خصوصی تحصیل نکرده که او را غیرمنصفانه و تنها به خاطر پول بیشتر در موقعیت برتر قرار دهد.

تحصیل در آموزشگاه‌های رایگان به خاندان سلطنتی امکان می‌دهد از کم و کیف آموزش، چه خوب، چه بد، برای اکثریت شهروندانشان مطلع شوند. خود کودک هم دوستان خود را از میان گروه‌های کثیرتری انتخاب خواهد کرد که در غیر این صورت به آنها دسترسی نمی‌داشت.

عقل سلیم می‌گوید این بهترین روش برای به دست آوردن مهارت‌های اجتماعی است که همواره نقطه قدرت اعضای خاندان سلطنتی نبوده است. نمی‌توان برای همه چیز – به ویژه رفتار درست – به ژن خوب اتکاء کرد.

دیگر این که، نباید نامی برای نوزاد انتخاب کرد که بار جنسیتی داشته باشد. هیچ کدام از این اسامی نباید روی او گذاشته شود: چارلز ادوارد فیلیپ آرتور جورج لویی اتلرد ویلیام فاتح، آلفرد کبیر، پرنس بوگنور، پرنده فیلم «گیم آو ترونز». نام‌هایی چون لیندزی و هیلاری و به همین گونه، کوبا و الکس، آلترناتیوهای خوبی هستند. یا چیزی جدید و تهی از بار جنسیتی، مثل فاندانگو، کشکای یا کوشینیا چطور است؟ به همین صورت، به کودک باید اسباب بازی‌های هم پسرانه و هم دخترانه داد و لباس‌هایش هم نباید در سنت جنس خاصی مثلا صورتی یا آبی باشد.

نکته دیگر، او باید با رعایت کامل اصول حفظ محیط زیست بزرگ شود. برای مثال، باید از رژیم غذایی ویگان (عاری از مواد حیوانی از جمله تخم مرغ و لبنیات) پیروی کرده واز پوشک‌های سنتی پارچه‌ای استفاده کند. بزرگتر که شد، خودش باید در املاک سلطنتی دنبال غذا از جمله پسته و بادام و انواع توت‌ها برود.

تبریک به دوک و دوشس ساسکس. نوزاد جدید خانواده سلطنتی عمرش به قرن بیست و دوم هم باقی خواهد بود و می‌تواند نیرویی پیش برنده برای مدرنیزه کردن نهاد سلطنتی انگلیس باشد که هرچند سنتی اما همیشه آماده تطبیق است. سلسله «فاندانگو» متولد شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی