بالا رفتن آمار مبتلایان به سرخک در انگلیس

سازمان «بهداشت همگانی انگلیس» نسبت به شیوع سرخک در اروپا هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی به دلیل کاهش میزان واکسیناسیون سرخک  در بریتانیا، عنوان کشور «عاری از سرخک» را از این کشور پس گرفت- Daniel MIHAILESCU / AFP

تعداد موارد ابتلا به سرخک در انگلیس از سال 2014 تا کنون شش برابر افزایش داشته است. مسئولین حوزه سلامت از مردم می‌خواهند که نسبت به واکسیناسیون خود اطمینان حاصل کنند.  

سازمان «سلامت همگانی انگلیس» همچنین نسبت به شیوع سرخک در مناطقی که میزان واکسیناسیون در آنها کاهش داشته، هشدار داده و اعلام کرد که یک مرد 61 ساله به دلیل مشکلات مربوط به سرخک در ماه آگوست سال جاری میلادی جان خود را از دست داد.  

تا ماه سپتامبر، 667 مورد ابتلا به سرخک در انگلیس تشخیص داده شد. این در حالی است که در سال 2014 تعداد مبتلایان در طول سال 101 مورد بود.

اگرچه تعداد مبتلایان نسبت به سال گذشته —با 829 مبتلا تا ماه سپتامبر— کاهش یافته، داده‌های سازمان سلامت همگانی انگلیس نشان می‌دهد که میزان واکسیناسیون در انگلیس رو به افول است. این بدان معناست که مردم در خطر نوعی از بیماری قرار دارند که گمان می‌شود در سال 2018 جان 140,000 تن را در سراسر جهان گرفت.

اکثر کسانی که جان خود را از دست دادند، کودکان زیر پنج سال بودند.

در اوایل سال جاری میلادی، سازمان بهداشت جهانی به دلیل کاهش میزان واکسیناسیون سرخک  در بریتانیا، عنوان کشور «عاری از سرخک» را از این کشور پس گرفت. این سازمان اکنون بریتانیا را به عنوان کشوری می‌شناسد که سرایت سرخک در سطح بومی در آن همه‌گیر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرخک، اوریون و سرخجه در رده بیماری‌هایی هستند که باید به مراجع مربوطه گزارش داده شوند. به این معنا که کارکنان بخش سلامت قانوناً می‌بایست گروه‌های حمایت از سلامت در سطح محلی را از تمام موارد مشکوک به ابتلا به این بیماری با خبر سازند. برای تشخیص ابتلا به سرخک در سراسر بریتانیا از روش نمونه ‌برداری و آزمایش استفاده می‌شود.   

در فاصله میان ماه‌های جولای و سپتامبر امسال، 135 مورد ابتلا به سرخک در انگلیس تایید شد که جوانان عمده مبتلایان به آن بودند.

در 80 درصد موارد، بیمار ایمن نشده بود و در یک سوم موارد، مبتلایان می‌بایست در بیمارستان‌ها بستری می‌شدند.   

درهمین فاصله زمانی، میزان واکسیناسیون برای کودکان پنج ساله در انگلیس 86 درصد کاهش داشت که در برخی مناطق میزان کاهش بیشتر هم بود. نرخ واکسیناسیون در لندن با کاهش 75 درصدی مواجه شد.    

پایتخت بریتانیا همچنین بیشترین میزان شیوع عفونت‌ها را به خود دید، به طوری که در فاصله زمانی سه ماهه —از آغاز جولای تا آخر سپتامبر امسال— 56 مورد سرخک و 99 مورد اوریون در آن تشخیص داده شده است.

دسته‌های کوچکی از ابتلا به سرخک در شرق میدلندز، مناطق یورکشایر و هامبر و همچنین در شرق، جنوب شرقی و جنوب غربی انگلیس گزارش شده است.

مرد 61 ساله‌ای که جان خود را از دست داد، از التهاب/آماس مغز به واسطه سرخک رنج می‌بُرد. وی در یک سفر هوایی در معرض این ویروس قرار گرفت و گمان می‌شود که به صورت نهفته، دچار «سرکوب سیستم ایمنی» بوده است.    

ونسا سالیبا، یک مشاور واگیرشناس برای ایمن‌سازی در سازمان «سلامت همگانی انگلیس»، گفت: «ما همچنان شاهد موارد ابتلا به سرخک هستیم و شیوع‌های کوچکی در سراسر کشور گزارش می‌شود. هر کسی که دو دوز از واکسن ام‌ام‌آر را دریافت نکرده در معرض ابتلاست.» ام‌ام‌آر واکسن ضد سرخک، اوریون و سرخجه است.     

وی افزود: «ابتلا به سرخک بسیار آسان اتفاق می‌افتد و این بیماری کشنده است. خوشبختانه ما واکسن امن و موثری داریم که می‌تواند از شیوع سرخک جلوگیری کرده و جان انسان‌ها را نجات دهد. چنانچه مطمئن نیستید که آیا دو دوز واکسن ام‌ام‌آر را دریافت کرده‌اید یا خیر، با پزشک عمومی خود تماس حاصل کنید. هیچ وقت برای محافظت از خود و دیگران دیر نیست.»

سازمان «بهداشت همگانی انگلیس» همچنین نسبت به شیوع سرخک در اروپا هشدار داد. در فاصله سپتامبر 2018 تا سپتامبر 2019، 13,331 مورد ابتلا به سرخک در اروپا به «مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری» گزارش شد.

© The Independent

بیشتر از جهان