واکنش کشتی جنگی بریتانیا به کشتی روسی

۳۵۰۰ نیروی دریایی بریتانیا در ایام کریسمس آماده به خدمت هستند

این کشتی بریتانیایی قرار است روز بعد از کریسمس به پورتموث بازگردد -AFP / LEON NEAL

ورود غیرمنتظره یک کشتی روسی به آب‌های کانال مانش در ایام کریسمس، موجب گسیل کشتی‌های نیروی دریایی بریتانیا به محل و تعقیب آن شد.

کشتی جنگی «اچ ام اس تاین» به منظور تعقیب و نظارت بر کشتی «اسمولنی پِرِکوف» که شب کریسمس وارد آب‌های بریتانیا شده بود، به محل اعزام شد. 

کشتی بریتانیایی که معمولا در بندر «پورتموث» لنگر انداخته است، در تمام طول روز کریسمس برای نظارت بر حرکت کشتی روسی در آب‌های دریای مانش مستقر ماند.  

این کشتی بریتانیایی قرار است روز بعد از کریسمس به پورتموث بازگردد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ایام کریسمس بیش از ۳۵۰۰ کارمند نیروی دریایی، ناوگان کمکی سلطنتی، تفنگداران دریایی و بازوی هوایی نیروی دریایی بر سر خدمت باقی خواهند ماند تا بتوانند در صورت لزوم، در مقابل رویدادهای احتمالی در داخل و خارج از بریتانیا واکنش نشان دهند.

جان براوِت، فرمانده کشتی تاین گفت: «دور بودن از خانواده‌های‌مان، به ویژه در این ایام سال دشوار است، اما امنیت ملی در ایام کریسمس متوقف نمی‌شود و ما به عنوان یکی از واحدهای خدمت در ایام عید ساک‌هایمان را بسته و آماده انجام وظیفه هستیم.» 

او افزود برخی از افراد و خدمه کشتی باید به فوریت در پست‌هایشان حاضر می‌شدند، اما نیروهای مسلح در تمام اوقات به امنیت بریتانیا متعهدند: «خانواده‌های ما نقش‌مان را درک و با ادامه حمایت‌های‌شان کمک محسوسی به امنیت ملی کشور می‌کنند.»  

کشتی روسی که از نوع «اسمولنی» بود در سال‌های ۱۹۷۰ ساخته شده و برای آموزش ۳۰ خدمه و ۳۰۰ سرباز استفاده می‌شده است.

این کشتی معمولا برای نگهبانی و دفاع از خود به تسلیحات ساده مجهز است. ناوگان دریایی روسیه در دریای بالتیک دارای دو کشتی از نوع اسمولنی است. 

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، گفت: «از تلاش‌های افراد و خدمه کشتی «اچ ام اس تاین» که در شب کریسمس انجام وظیفه کرده و به حفظ امنیت آب‌هایمان کمک کردند، سپاسگزارم. این نمونه دیگری از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نیروهای مسلح ما در دفاع از کشور و منافع‌مان است.»

© The Independent