شهر لوس آنجلس نام باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا را بر خیابانی گذاشته است

بولوار اوباما که در مراسمی رونمائی شد جای « رودیو رود» را می‌گیرد، خیابانی به طول سه مایل که از محله تاریخی سیاهپوست نشین شهر می‌گذرد.

بولوار اوباما بولوار مارتین لوتر کینگ را قطع می‌کند و در محله‌ای از شهر که خیابان‌هائی به نام روسای جمهوری دیگر را در بر می‌گیرد قرار دارد.

خیابان همچنین از کنار مجتمع ورزشی رانچو سینگا می‌گذرد، محلی که در آن اوباما در سال ۲۰۰۷ ، زمانی که کاندیدای ریاست جمهوری شد، یک کارزار انتخاباتی ترتیب داد.

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، اریک گارستی شهردار لس آنجلس در مراسم رونمائی بولوار اوباما گفت « ما وقتی در این شهر رانندگی می‌کنیم ، نام‌های روسای جمهوری گذشته، ادامز، واشنگتن و جفرسون را بر خیابان‌ها می‌بینیم، حالا می‌توانیم نام یکی از روسای جمهوری زمان خود را ببینیم، کسی که رئیس جمهوری همه بود: باراک حسین أوباما.»

زن و شوهری که تغییر نام را پیشنهاد کردند به لس آنجلس تایمز گفتند آنها می‌خواستند موقعیت خیابان را بالا ببرند و پول بیشتری برای محله بالدوین هیلز/ کرنشا جمع کنند و بر چهل و چهارمین رییس جمهوری امریکا ارج بگذارند.

هرب وسون، رئیس شورای شهر لس آنجلس در بیانیه ای گفت :« با این تغییر نام، ما علناً آنچه را میراث اوباما به عنوان نخستین رئیس جمهوری سیاهپوست کشور برای ما و جامعه جنوب لس آنجلس معنا دارد، مستند می‌کنیم.

«این اقدام برای هر کودکی که از این خیابان می‌گذرد و نام رئیس جمهوری را می‌بیند، یادآور خواهد شد هیچ هدفی دور از دسترس نیست و هیچ رویائی آنقدر بزرگ نیست که نتواند عملی شود.»

وسون در سال ۲۰۱۷ لایحه‌ای برای تغییر نام پیشنهاد کرد.

© The Independent