هزینه سرسام‌آور بلومبرگ در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات  

این میزان هزینه در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «بی‌سابقه» است

مایکل بلومبرگ از زمان پیوستن به رقابت‌های انتخاباتی حدود 120 میلیون دلار هزینه کرده است- JEFF KOWALSKY/AFP

مایکل بلومبرگ، شهردار پیشین نیویورک، از زمان پیوستن به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در حدود 120 میلیون دلار در کارزار تبلیغاتی خود هزینه کرده است.

بلومبرگ، که مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت رسانه‌ای «بلومبرگ» است، به دنبال نامزدی ریاست جمهوری از حزب «دموکرات» برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 است.

بر پایه گزارش «پولیتیکو» مبلغ هزینه‌شده از سوی بلومبرگ، برابر است با دو برابر میزان سرمایه‌ای که هر یک از نامزدهای غیر میلیاردر «دموکرات» در سال 2019 صرف تبلیغات انتخاباتی خود کرده‌اند.  

جیم مک‌ لافلین، استراتژیست سیاسی، در این باره گفت: «هرگز شاهد چنین هزینه‌ای نبوده» و افزود بلومبرگ «بودجه‌ای تمام نشدنی دارد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلومبرگ تا کنون در هر یک از ایالت‌های کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا، 13 میلیون دلار صرف تبلیغات کرده است. این ایالت‌ها تعداد بالایی هیئت‌های نمایندگی دارند و از این رو می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت کارزار او داشته باشند.

در ماه نوامبر گذشته و تنها در عرض یک هفته، بلومبرگ 33 میلیون دلار برای تبلیغات رادیو و تلویزیونی در شبکه‌های کابلی و دیجیتال هزینه کرد. این رقم فراتر از هزینه‌ 24.9 میلیون دلاری است که باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در هفته آخر کارزار انتخاباتی سال 2012 خود صرف کرد.

بر پایه گزارش «بلومبرگ کوینت» رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، که در انتخابات مقدماتی بدون رقیب است، تا کنون 34 میلیون دلار صرف تبلیغات انتخاباتی خود کرده است.

بلومبرگ با ثروت خالصی بالغ بر 58 میلیارد دلار، نهمین ثروتمند آمریکا و چهاردهمین فرد متمول در جهان است.

او یکی از دو میلیاردری است که اکنون برای نامزدی ریاست جمهوری در حزب دموکرات به رقابت می‌پردازند. میلیاردر دیگر ، تام استایر، مدیر شرکت سرمایه گذاری تامینی در ایالت «منهتن» است که ثروت خالصی برابر با 1.5 میلیارد دلار دارد.

این دو میلیاردر روی هم رقمی بالغ بر 200 میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی و دیجیتال کرده‌اند. استایر تا کنون 83 میلیارد دلار صرف خرید تبلیغات کرده است. هرچند این رقم نزدیک به هزینه صرف‌شده از سوی بلومبرگ نیست، به شکل چشمگیری از سومین هزینه کننده رقابت‌های انتخاباتی، پیت بوتجج، بیشتر است که 19 میلیون دلار صرف این کار کرده.

استایر از زمان پیوستنش به رقابت‌های انتخاباتی در ماه جولای، دو برابر مجموع هزینه تبلیغات بوتجج، جو بایدن، برنی سندرز و الیزابت وارن را صرف کارزار خود کرده است.

باید صبر کرد و دید که آیا این هزینه‌های سرسام‌آور موجب کامیابی در رقابت‌های انتخاباتی خواهد شد یا خیر، اما درصد محبوبیت هر دو میلیاردر در نظرسنجی‌ها، هنوز یک‌رقمی است.

© The Independent