ترامپ: باید منتظر ماند و دید «هدیه کریسمس» کره شمالی چیست

کره شمالی گفته «هدیه کریسمس» این کشور بستگی به اقدامات واشینگتن دارد

دیدار دونالد ترامپ و کیم‌ جونگ اون در مرز میان دو کره، ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹- BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره تلویحی به این که شاید دیکتاتور کره هدیه‌ای واقعی برای او بفرستد، گفت: «خواهیم دید که این هدیه نامنتظره چیست و به طور بسیار موفقیت‌آمیزی با آن برخورد خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ گفت که به طور «بسیار موفقیت‌آمیزی» با شوخی هدیه غیرمنتظره کره شمالی برخورد خواهد کرد و تلویحا گفت که این سخنان پیونگ‌یانگ ممکن است در عمل صرفا یک آزمایش موشکی جنجالی دیگر باشد.

رئیس جمهوری در سخنانی که شب کریسمس خطاب به اعضای نیروهای مسلح ایراد می‌کرد، درباره اظهارات اخیر مقامات کره شمالی صحبت کرد که گفته‌اند «هدیه کریسمس» این کشور برای ایالات متحده بستگی به اقدامات واشینگتن خواهد داشت.

کره شمالی تهدید کرده است اگر تا پایان سال جاری تحریم‌ها کاهش نیابد، اقدامات نامشخصی انجام خواهد داد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که احتمالا این کشور موشک بالستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ روز سه‌شنبه گفت: «خواهیم دید که این هدیه نامنتظره چیست و به طور بسیار موفقیت‌آمیزی با آن برخورد خواهیم کرد. بگذارید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. همه برای من هدیه نامنتظره دارند، بگذارید ببینیم چه پیش می‌آید. با رسیدن هرکدام از آن‌ها متناسب با آن پاسخ خواهم داد.»

ترامپ که برای تعطیلات به فلوریدا رفته است، اخیرا مراسم تشکر از شاخه‌های گوناگون نیروی نظامی‌ آمریکا را از طریق تماس ماهواره‌ای به پایان رسانده است. در جریان کنفرانس ویدیویی، او در پاسخ به سوالی درباره کره شمالی گفت: «منتظر می‌مانیم تا ببینیم چه خواهد شد.»

ترامپ گفت: «شاید او می‌خواهد به جای آزمایش موشکی یک گلدان زبیا برای من بفرستد. شاید هدیه خوبی از او دریافت کنم. نمی‌دانم. اصلا نمی‌دانم.»

از زمان اجلاس بی‌نتیجه سران دو کشور در ماه فوریه تا کنون، مذاکرات هسته‌ای بین ایالات متحده و کره شمالی متوقف شده است.

تصویر ماهواره‌ای جدید از کارخانه‌ای که کره شمالی در آنجا تجهیزات نظامی‌ مورد استفاده برای پرتاب موشک‌های دوربرد را می‌سازد، نشان می‌دهد که این کشور در حال ساختن سازه جدیدی است.

رئیس جمهوری همچنین در کنفرانس ویدیویی ایام تعطیلات، به خاطر استیضاح خود به حزب دموکرات حمله کرد، و گفت که مجلس نمایندگان «بسیار ناعادلانه» با وی برخورد کرده است؛ اگرچه طبق گزارش‌ها مقامات دموکرات در جریان تحقیق درباره نحوه تعامل ترامپ با دولت اوکراین، بارها به کاخ سفید فرصت دادند که مدارک و شواهد خود را ارائه دهد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که هنوز هدیه کریسمس برای ملانیا ترامپ نخریده است و خطاب به نیروهای مسلح گفت: «یک کارت زیبا برای او خریده‌ام... هنوز درگیر خریدن هدیه کریسمس‌ هستم.»

© The Independent

بیشتر از جهان