اعتراف میلیارد آمریکایی به استفاده از زندانیان در کارزار انتخاباتی

مایکل بلومبرگ می‌‌خواهد در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ آمریکا شرکت کند

بلومبرگ در رده‌بندی مجله فوربس، هشتمین امریکایی ثروتمند است -JEFF KOWALSKY / AFP

شهردار سابق نیویورک، که به دنبال کسب نمایندگی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ است، گفت کارزار انتخاباتی‌اش از این واقعیت مطلع نبوده است که تماس‌های شرکت طرف قرارداد، توسط زندانیان گرفته شده است.

به گفته او بعد از آگاهی از این ماجرا، به رابطه کاری خود با آن شرکت پایان داده‌اند.

جولی وود، سخنگوی آقای بلومبرگ به «اینترسپت»، که پیش از همه از این ماجرا خبر داد، گفت: «ما از این موضوع بی‌خبر بودیم و اگر می‌دانستیم هرگز اجازه نمی‌دادیم اتفاق بیفتد. ما به چنین کاری باور نداریم و حالا هم به ارتباط کاری خود با طرف قرارداد مورد سئوال، خاتمه داده‌ایم.»

به گزارش «اینترسپت»، کارزار اتنخاباتی آقای بلومبرگ از طریق شرکتی ثالث با مرکز تماس تلفنی «پروکام»، در ایالت نیوجرسی، قرارداد بسته است که اداره مراکز تلفنی در ایالت‌های نیوجرسی و اوکلاهما را در دست دارد.

به گزارش این وبسایت، دو مرکز تلفنی در ایات اوکلاهما در زندان‌های ایالتی قرار داشتند و حداقل در یکی از این دو زندان‌ها، با زندانیان قرارداد بسته شده که از طرف کارزار آقای بلومبرگ با رای‌دهندگان تماس بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الکس فریدمن، سردبیر نشریه «پریزِن لیگال نیوز» و هوادار حقوق زندانیان به این وبسایت گفت: «استفاده از نیروی کار افراد زندانی، استثمار ادامه‌دار افرادی است که در حبس به سر می‌برند و واقعا گزینه‌ دیگری برای کار کردن و پول درآوردن جز آنچه از طرف مقامات زندان به آنها پیشنهاد می‌شود، ندارند.»

آقای بلومبرگ با تاخیر به رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ وارد شد و با صرف‌نظر کردن از ایالت‌های آیوا، نیوهمپشایر، کارولینای جنوبی و نوادا - که زودتر انتخابات مقدماتی را برگزار می‌کنند، سعی دارد با صرف میلیون‌ها دلار از پول شخصی در تبلیغ‌های تلویزیونیِ ایالت‌هایی که دیرتر انتخابات مقدماتی را برگزار خواهند کرد، برنده نامزدی حزب دموکرات شود.

به گزارش رویترز آقای بلومبرگ که در رده‌بندی مجله «فوربس»، هشتمین امریکایی ثروتمند است، طی چند هفته اخیر بیشتر از هزینه‌های کل سال رقبای اصلی خود در حزب دموکرات، پول صرف تبلیغ‌های کارزار خود کرده است.

به‌رغم این تلاش‌ها او هنوز موفق نشده در نظرسنجی‌های عمومی به جمع نامزدهای برتر حزب بپیوندد - که اکنون متعلق به جو بایدن، الیزابت وارن، برنی سندرز و پیت بوتیجج است.

نظرسنجی رویترز و ایپسوس در روزهای ۱۸ و ۱۹ دسامبر، نشان داد ۵ درصد رای‌دهندگان متمایل به حزب دموکرات، از نامزدی این میلیاردر و شهردار سابق حمایت می‌کنند.

© Reuters