حرف و حدیث‌ها درباره فیلم جیمز کامرون

کامرون می‌گوید فیلم« آواتار» پیش از اکران قسمت‌های بعدی‌اش به پرده سینما باز می‌گردد

فیلم «انتقام‌جویان: بازی نهایی» این تابستان رکورد فروش آواتار را زد - JOEL SAGET / AFP

این فیلم - که محصول سال ۲۰۰۹ است، به‌رغم آن‌که یک دهه جایگاه موفق‌ترین فیلم تاریخ را به خود اختصاص داد، اکنون از خاطره عموم مردم پاک شده و دوباره در سینماها اکران می‌شود تا شخصیت‌ها و ماجرای آن باز به یاد مخاطبان بیاید.

کامرون به روزنامه «یو اس ای تودی» گفت بر سر اکران مجدد این فیلم «بحث و گفتگو در جریان است.»

جون لاندو، تهیه‌کننده‌ فیلم آواتار، نیز شایعات در مورد برنامه‌ اکران مجدد این فیلم را تکذیب کرد؛ اکرانی که ممکن است باعث شود پس از آن‌که فیلم «انتقام‌جویان: بازی نهایی» این تابستان رکورد فروش آواتار را زد، بار دیگر موفق‌ترین فیلم دوران شود.

او گفت «اگر [اکران مجدد] به نفع اکران قسمت‌های بعدی باشد که چه بهتر. تمرکز ما بر موفقیت قسمت‌های بعدی است. نه نظر به گذشته داریم و نه سعی در پیشی گرفتن از آن.»

اما به نظر می‌رسد حرف کامرون با صحبت‌های لاندو تناقض دارد، چون او بخت آواتار را در پس گرفتن رکورد بیشترین فروش گیشه «قطعی» اعلام کرده.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کامرون گفت: «اما باید بگذاریم فیلم بازی نهایی هم فروش خودش را داشته باشد و از این‌که مردم به سینما می‌روند خوشحال باشیم.»

او افزود: «نمی‌خواهم حالا که راه اخلاقی و درست را در پیش گرفته‌ام به نظر بیاید دارم لُغز ‌می‌خوانم. اما بازی نهایی فقط بیست و پنج صدم درصد بیشتر از ما فروش داشته. امروز صبح پشت فرمان ذهنی حساب کتاب کردم. فکر کنم حسابدارها به این می‌گویند خطای گِرد کردن.»

جیمز کامرون این هفته اعلام کرد که بازیگر فیلم آواتار، سام ورتینگتون، آن‌قدر سر صحنه فیلم اول در نقشش فرو رفته بوده که نزدیک بوده سگی را با تیر و کمان بزند.

آواتار ۲ در روز ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ اکران خواهد شد و پس از آن آواتار ۳ روز ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ به روی پرده خواهد رفت. دو قسمت بعدی هم قرار است در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ به نمایش درآیند و فیلم‌برداری آن‌ها پس از پایان مراحل تدوین قسمت‌های دوم و سوم آغاز خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از فیلم