«فشار حداکثری آمریکا»؛ تحریم قاضی صلواتی، مقیسه و ناقضان حقوق بشر

ممنوعیت سفر برای مقامات ایرانی ناقض حقوق بشر و خانواده‌هایشان

در روزی که وزیر خارجه ایالات متحده از ممنوعیت سفر برای ناقضان حقوق بشر در ایران و خانواده‌هایشان خبر داد، خزانه‌داری این کشور نیز قاضی صلواتی و قاضی مقیسه را تحریم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه با محکوم کردن سرکوب معترضان آبان‌ماه در ایران، خاطرنشان کرد که دولت آمریکا در راستای «کارزار فشار حداکثری» بر ایران، برای مقامات ناقض حقوق بشر در ایران و خانواده‌هایشان ممنوعیت سفر ایجاد می‌کند. 

مایک پومپئو هم‌چنین به پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر ایران نیز اشاره کرد و ضمن ستایش او گفت که «مادر پویا امروز آرمان‌های پویا بختیاری را زنده نگه می‌دارد».

وی همچنین آقای با اشاره به فشار بر اقلیت‌های مذهبی از سوی جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد که ایران را دوباره در فهرست کشورهایی که در خصوص آزادی‌های مذهبی نگرانی ویژه‌‌ای در موردشان وجود دارد قرار داده و افزود که این به معنای امکان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه دولت جمهوری اسلامی است.

اعتراض‌های آبان‌ماه که ابتدا در واکنش به افزایش ناگهانی قیمت بنزین کلید خورد، به سرعت فراگیر شد و ابعاد گسترده‌تری به خود گرفت. 

آمریکا اعلام کرده است که در این اعتراض‌های احتمالا بیش از هزار نفر کشته شده‌اند. عفو بین‌الملل نیز مرگ ۳۰۴ نفر را تایید کرده و از بازداشت هزاران نفر خبر داده است.

تحریم قاضی صلواتی و قاضی مقیسه

در همین راستا خزانه‌داری ایالات متحده نیز روز پنجشنبه از ضبط اموال ابوالقاسم صلواتی و محمد مقیسه در آمریکا خبر داد.

ابوالقاسم صلواتی و محمد مقیسه صدور احکام سنگین برای روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی، اقلیت‌های قومی و مذهبی و وکلا را در پرونده خود دارند. 

از جمله پرونده‌های اخیر ابوالقاسم صلواتی پرونده، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ، پرونده فعالان محیط زیستی است. آقای صلواتی اواخر آبان‌ماه شش تن از این فعالان محیط زیستی را به اتهام‌های امنیتی و جاسوسی به ۶ تا ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

محمد مقیسه نیز رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب است که برای هنرمندان بسیاری به اتهام اقدام علیه امنیتی ملی احکام حبس طولانی مدت صادر کرده است.

خزانه داری آمریکا ضمن مصادره اموال این دو در آمریکا، تاکید کرده است که معامله آمریکایی‌ها و حتی افراد غیر‌آمریکایی با این دو تن ممنوع است.