با به روز رسانی گوگل کروم داده‌های برنامه‌های اندروید پاک می‌شود

این مشکل به عنوان اولویتی بسیار جدی رده‌بندی شده است

Pexels/کروم 79 جدیدترین نسخه رایج‌ترین مرورگر جهان است که بیش از یک میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند

به دلیل نگرانی از یک اشکال نرم‌افزاری که داده‌های افراد را پاک می‌کند، گوگل ناچار شده است انتشار جدیدترین به‌روزرسانی مرورگر کروم را متوقف کند.

کروم 79 جدیدترین نسخه این رایج‌ترین مرورگر جهان است که بیش از یک میلیارد نفر از آن استفاده می‌کنند.

ظاهرا این اشکال نرم‌افزاری تنها بر برنامه‌هایی تأثیر می‌گذارد که قابلیت سرخود اندروید به اسم WebView استفاده می‌کنند – این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که در داخل یک برنامه صفحات وب را مشاهده کنند. برخی از برنامه‌ها، مانند موتور جستجوی DuckDuckGo برای کارکردن کاملا به WebView متکی هستند.

برنامه‌نویسان گوگل روز جمعه در یک گزارش اعتراف کردند که این مشکل وجود دارد، و فاش کردند که این مسئله به انتقال فایل از کروم 78 به کروم 79 مربوط می‌شود.

یکی از برنامه‌نویسان توضیح داد: «ما در حال حاضر در حال گفتگو در مورد استراتژی صحیح برای حل این مسئله هستیم که یکی از این موارد خواهد بود: «الف: ادامه دادن فرآیند انتقال، و منتقل کردن فایل‌های مفقود به مکانهای جدیدشان؛ ب: لغو تغییر ایجاد شده با بازگرداندن فایلهای منتقل شده به مکانی قبلی آنها.»

«ما به زودی به شما اطلاع می دهیم که کدامیک از این دو گزینه انتخاب شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گوگل به‌روزرسانی‌های یکپارچه‌ای برای کروم منتشر می‌کند، و این یعنی این جدیدترین نسخه احتمالا خود به خود روی دستگاه‌های میلیون‌ها کاربر نصب شده است. 

کاربران پس از آنکه داده‌هایی را در برنامه‌های شخص ثالث اندروید از دست دادند، در واکنش به این مشکل، نوشتند که این اشکال نرم‌افزاری یک فاجعه و یک مشکل بزرگ است.

یکی دیگر از برنامه‌نویسان گوگل نوشت «من به خاطر اینکه داده‌هایی را از دست داده‌اید متأسفم. من خودم چنین تجربه‌ای داشتم و می‌دانم که وقتی با مشکلی روبرو هستید که کنترل اندکی برآن دارید خیلی یأس‌آور است، و می‌دانم که از دست دادن داده‌ها شما را در وضعیت دشواری قرار می‌دهد. درجه اولویت P0 به این مشکل داده شده است که بالاترین اولویت است، بنابراین، در این لحظه نیازی به یادآوری نیست و ما به خوبی می‌دانیم که این مسئله برای شما چقدر مهم است. »

گوگل هنوز لیست کاملی از برنامه‌هایی که تحت تأثیر این اشکال قرار گرفته‌اند منتشر نکرده است و بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی