شاهزاده ویلیام به کودکانش درباره بی‌خانمانی آموزش می‌دهد

«هروقت کسی را می‌بینیم که در خیابان خوابیده راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم»

اولین روز مدرسه شاهدخت شارلوت، ۵ سپتامبر ۲۰۱۹- Aaron Chown / POOL / AFP

شاهزاده ویلیام عنوان کرده است که تلاش دارد به فرزندان خود درباره موضوعاتی آموزش دهد که مادر فقیدش، شاهدخت دیانا، به آن‌ها توجه داشت.

او که در بخشی از برنامه آشپزی «مری بِری» صحبت می‌کرد، افزود که او و همسرش، دوشس کمبریج، تلاش می‌کنند تا به جورج شش ساله، شارلوت چهار ساله و لوئیس یک ساله، درباره موضوع بی‌خانمانی آموزش دهند.

ویلیام طی بازدید از یک انجمن خیریه برای کمک به بی خانمانان به نام «پَسج» - که در لندن مستقر است، همراه با یک داور سابق برنامه‌های آشپزی، یک فنجان چای درست کرد.

دوک کمبریج، ویلیام، با یادآوری بازدید از این پروژه خیریه برای اولین بار به عنوان یک پسربچه، گفت: «این جزو اولین پروژه‌هایی بود که در آن فعالیت کردم. حتماً بین هشت تا 10 سال داشتم، یا چیزی در همین حدود. این پروژه تاثیرعمیقی بر من گذاشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «مادرم خوب می‌دانست چه می‌کند. او این نکته را درک کرده بود که وقتی در حال رشد هستیم، به ویژه به شکلی که ما (خانواده سلطنتی) بزرگ می‌شویم، مهم است بدانیم زندگی در آنسوی دیوارهای کاخ جریان دارد و لازم است که مردم واقعی را در مبارزه با مشکلات واقعی ببینیم.»

بِری در واکنش به این سخنان، گفت که دیانا اغلب موضوعاتی را برای بحث انتخاب می‌کرد که که «کم طرفدار» به شمار می‌رفتند و کسی در موردشان حرفی نمی‌زد.

ویلیام ضمن تایید این نکته، افزود که مادرش «دوست داشت که هنجارهای اجتماعی درباره نهادهای خیریه و مردم محروم و آسیب‌پذیر را به چالش بکشد.»

شاهزاده بریتانیایی در پاسخ به این پرسش، كه آیا به فرزندان خود درباره چنین مسائلی آموزش می دهد یا خیر، گفت: «قطعاً! می‌دانم که این موضوع كمی خسته کننده به نظر می‌رسد، اما در مسیر رفتن به مدرسه کودکان چهار و شش‌ساله‌ام، هر وقت که کارتن‌خوابی را در خیابان می‌بینیم، درباره‌اش با بچه‌ها صحبت می‌کنم و آن‌ها هم خیلی علاقه‌مند هستند و می‌پرسند چرا این افراد نمی‌توانند به خانه‌هایشان بروند؟»

برنامه ویژه کریسمسِ بِری همچنین شاهد حضور کیت میدلتون بود که نشان داد چگونه کیک‌ها را تزئین کرده و یک کوکتل آب «کرَن بِری» غیرالکلی را مخلوط کند.

هنگامی که کیت، این نوشیدنی را در بارِ غیرالکلی «برینک» - که توسط نهاد خیریه «مبارزه با اعتیاد» بنا شده، ارائه کرد، گفت در این لحظه به یاد روزهای دوران دانشجویی‌اش افتاده، زمانی که به عنوان یک پیشخدمت کار می‌کرده.

کیت در پاسخ به بِری که پرسید، آیا تبحری در کار پیشخدمتی داشت یا خیر، گفت: «نه، افتضاح بودم!»

بری و کیت یکدیگر را به واسطه حمایت از بنیاد خیریه «محرومیت کودک در بریتانیا» می‌شناسند. این نمایش در حالی انجام شد که این آشپز مشهور می‌خواست درباره فعالیت‌های خیریه ویلیام و کیت اطلاعات بیشتری کسب کند.

© The Independent

بیشتر از زندگی