وزیر محیط زیست برزیل کنفرانس تغییرات اقلیمی را مسخره کرد

برزیل بزرگ‌ترین صادرکننده گوشت گاو در جهان است

Twitter / Ricardo Salles/برزیل کنفرانس آب‌و‌هوایی مادرید را یک بازی تجاری خوانده است

ریکاردو سالس، وزیر محیط زیست برزیل، با انتشار تصویر یک استیک بزرگ در توییتر، اجلاس بین‌المللی آب و هوای سازمان ملل در مادرید را مورد طعنه و کنایه قرار داد. ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور نیز آن را یک «بازی تجاری» خوانده است.

آقای سالس در شرح عکسی که توییت کرده بود، نوشت: «برای جبران گازهای گلخانه ای ما در کنفرانس، ناهاری برای گیاهخواران!»

آقای سالس پیش از انتشار این توییت، از «کشورهای ثروتمند» کنفرانس آب و هوای سازمان ملل، به خاطر عدم پیشرفت‌شان در بازار کربنی که در موافقتنامه پاریس درنظر گرفته شده، انتقاد کرد.

برزیل یکی از چند کشور جهان است که قصد دارد کاهش گازهای گلخانه‌ای حاصل از جبران اعتبار کربن را - که از دیگر کشورها کسب کرده، به عنوان نتیجه تلاش‌های خودش برای دستیابی به اهداف آب و هوایی عنوان کند.

«تعادل کربنی» به یک کشور اجازه می‌دهد در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای به کشور دیگر کمک مالی بدهد تا به اهداف خود در کاهش این گازها دست یابد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این عمل که «احتساب مکرر» شناخته می‌شود، با مخالفت دیگر کشورها روبه‌رو شده که می‌گویند کل بازار را تضعیف می‌کند.

آقای بولسونارو به خبرنگاران گفت: «نمی‌دانم چرا مردم نمی‌فهمند که این فقط یک جنگ تجاری است. می‌خواهم بدانم آیا راه حلی برای احیای جنگل‌های اروپا ارائه شده، یا آن‌ها (اروپایی‌ها) فقط می‌خواهند مزاحم برزیل بشوند»

نشست بین‌المللی آب و هوا در مادرید «مایوس کننده» توصیف شده است؛ زیرا کشورهای شرکت کننده موفق نشدند روی مسائلی از جمله مقررات جدید برای بازار کربن توافق کنند.

آقای بولسونارو، که همواره سخت نسبت به تغییرات اقلیمی ‌اظهار تردید کرده، به خاطر آن که از روز نخست زمامداری‌اش، قوانین و مقررات حفظ محیط زیست و جنگل‌های آمازون را لغو کرده، مورد انتقاد قرار گرفته.

برزیل بزرگ‌ترین صادرکننده گوشت گاو در جهان است. به همین دلیل پرورش‌دهندگان گاو برای ایجاد مرتع جنگل‌های بارانی آمازون را از میان می‌برند.

در سال جاری، تعداد آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های آمازون بی‌سابقه بوده است. گفته می‌شود این آتش‌سوزی‌ها به دست پرورش‌دهندگان گاو رخ می‌دهد، که نتیجه آن خسارات غیرقابل جبران به منابع طبیعی و قتل فعالان قومی‌ حفظ جنگل‌ها بوده است.

آقای بولسونارو ضمن رد نگرانی‌های مربوط به نابودی جنگل‌ها، گفت: «به من می‌گفتند کاپیتان اره برقی! حالا اسمم شده "نرون" (امپراطور بی رحم روم باستان) که آمازون را به آتش کشیده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان