امباپه، دوباره به فکر جدایی از پاری‌سن‌ژرمن

ستاره فرانسوی نمی‌خواهد بند یک ساله تمدید قراردادش را فعال کند و رئال مادرید و منچستریونایتد وضعیت او را زیر نظر دارند

کیلیان امباپه، بازیکن فوتبال اهل فرانسه ـ   FRANCK FIFE / AFP

روزنامه اکیپ چهارشنبه، ۲۴ مه (۳وم خرداد)، خبر داد که کیلیان امباپه نمی‌خواهد به سال سوم قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن متعهد بماند و این می‌تواند بلوایی در بازار نقل‌و‌انتقالات به پا کند. امباپه ۲۰۲۱ قرارداد جدیدی با پاریس امضا کرد که دو ساله است و قابلیت یک سال تمدید دارد، ولی ستاره فرانسوی ظاهرا تمایلی به فعال کردن این بند قراردادش ندارد.
اکیپ نوشته است: «مدیران پاریس می‌خواهند پروژه جدیدشان را پیرامون او بنا کنند، ولی بهترین گلزن لیگ به آن بدبین است. او فعلا تمایلی به فعال کردن بند قراردادش مربوط به فصل ۲۵ – ۲۰۲۴ ندارد.»

تابستان ۲۰۲۱ قرارداد قبلی امباپه به پایان رسید و او تا آستانه انتقال به رئال مادرید پیش رفت، ولی مالکان قطری باشگاه و فشارهای سیاسی، ستاره تیم ملی فرانسه را متقاعد کرد که قرارداد جدیدی امضا کند. امباپه در آن زمان باور داشت که با حضور مسی و نیمار، می‌توانند سرانجام قهرمان اروپا شوند، ولی پاری‌سن‌ژرمن در دو فصل گذشته عملکرد ناامیدکننده‌ای در لیگ قهرمانان داشته است. آن‌ها در یک‌هشتم نهایی این جام شکست تحقیرآمیزی مقابل بایرن مونیخ داشتند، در حالیکه قهرمان بوندس‌لیگا فصل خوبی را سپری نمی‌کند و در مرحله بعد مغلوب منچسترسیتی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر امباپه تا ضرب‌الاجل ۳۱ ژوئیه این بند را فعال نکند، تابستان ۲۰۲۴ بازیکن آزاد خواهد بود و این موضوع پاری‌سن‌ژرمن را بر سر دوراهی قرار می‌دهد. اگر باشگاه فرانسوی می‌خواهد درآمدی از امباپه داشته باشد، باید تابستان امسال او را بفروشد، ولی پیدا کردن مشتری برای یکی از گران‌ترین بازیکنان جهان کار آسانی نیست.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، پیش‌بینی می‌شود که رئال مادرید یک بار دیگر برای جذب امباپه پیشقدم شود و باشگاه منچستریونایتد هم تحول وضعیت او را با دقت زیر نظر دارد. امباپه از بزرگ‌ترین استعدادهای جدید فوتبال جهان است و او را یکی از وارثان رونالدو و مسی می‌دانند، ولی دستمزد بالای او مانع بزرگی برای اکثر باشگاه‌هایی است که بخواهند او را جذب کنند.

یکی از انگیزه‌های امباپه برای تمدید قراردادش، این بود که به رکورد بیشترین گل زده پاری‌سن‌ژرمن برسد، و این فصل موفق شد رکورد ۲۰۰ گل زده ادینسون کاوانی را بشکند. او همچنین با ۲۸ گل، در صدر جدول گلزنان لیگ فرانسه است و می‌تواند برای چهارمین فصل متوالی آقای گل شود. او تمام افتخارات داخلی را با پاری‌سن‌ژرمن به دست آورده است، ولی ظاهرا به این نتیجه رسیده که برای فتح لیگ قهرمانان، باید به تیم دیگری برود.

بیشتر از فوتبال