دنور در سودای قهرمانی، لبران در فکر وداع

فینال کنفرانس غرب ان‌بی‌ای تقابل شادی و اندوه بود

لبران جیمز، ۳۸ ساله، بازیکن تیم لس آنجلس لیکرز ـ Harry How / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

دنور ناگتس چهارمین بازی متوالی فینال کنفرانس غرب ان‌بی‌ای را هم برد تا به اصطلاح لس‌آنجلس لیکرز را جارو کند. بعد از برتری دنور در سه بازی نخست، این بار لبران جیمز تلاش زیادی داشت تا امید را به اردوی لیکرز برگرداند. ستاره لس‌آنجلسی‌ها در این بازی ۴۰ امتیاز گرفت و شروع درخشانش کمک کرد که لیکرز در اواخر کوارتر دوم ۱۵ امتیاز پیش بیفتد، ولی او تنها بود و زوج نیکولا یوکیچ – جمال ماری به ناگتس کمک کرد تا آرام‌آرام به بازی برگردد.

در فاصله چهار ثانیه به پایان بازی که دنور ۱۱۱ – ۱۱۳ پیش بود، مالکیت به لیکرز رسید و ماموریت پرتاب آخر به جیمز سپرده شد، ولی دفاع خوب حریف اجازه نداد توپ به سبد برسد؛ صحنه‌ای تلخ که شاید آخرین حضور فوق‌ستاره بسکتبال آمریکا در سالن‌های ان‌بی‌ای باشد.

لبران ۳۸ ساله که ۲۰ فصل در ان‌بی‌ای حضور داشته است، بعد از بازی گفت که ممکن است از بسکتبال حرفه‌ای خداحافظی کند: «شخصا باید درباره ادامه حضورم در بسکتبال خیلی فکر کنم. باید ببینم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. نمی‌دانم. صادقانه باید خیلی فکر کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیمز در ماه ژانویه موفق شد رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ ان‌بی‌ای را که متعلق به کریم عبدالجار بود بشکند و در آن زمان گفته بود که به فکر خداحافظی نیست: «چند سال دیگر در لیگ باقی خواهم ماند.»

گفته می‌شد که او می‌خواهد بازی در کنار پسرش را تجربه کند و برانی جیمز زودتر از فصل ۲۵ – ۲۰۲۴ اجازه حضور در ان‌بی‌ای را نخواهد داشت. جیمز درباره این نقل قول گفت: «در آن زمان حرفم جدی بود و هنوز هم پای حرفم هستم. باید بتوانم طراوت بدنی و ذهنی‌ام را حفظ کنم. به‌خصوص آمادگی ذهنی اهمیت زیادی دارد. ولی به هر حال من کارم را در این لیگ انجام داده‌ام و پسرم هم راه خودش را خواهد رفت.» جیمز سابقه چهار قهرمانی با تیم‌های میامی هیت (دو بار)، کلیولند کاوالیرز و لس‌آنجلس لیکرز را دارد.

در طرف دیگر، دنور بعد از این بازی، جشن قهرمانی در کنفرانس غرب را گرفت و امیدوار است که برای اولین بار قهرمان ان‌بی‌ای شود. یوکیچ یک بار دیگر ستاره تیمش بود و ۳۰ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۱۳ اسیست را ثبت کرد.

ماری، دیگر ستاره ناگتس که ۲۵ امتیاز گرفت، بعد از بازی گفت: «باورنکردنی است. خیلی خوشحالم. این سورئال است. ما می‌توانیم تاریخ‌ساز شویم. ما برای فینال، ذهنیت برنده‌مان را حفظ می‌کنیم.»

مایکل مالون، سرمربی دنور، هم گفت: «ما متوجه بودیم که این بازی چه اهمیتی دارد. شما دوست ندارید به تیمی مثل لیکرز هیچ شانسی بدهید. آن‌ها لبران را دارند. بازگشت ما در کوارتر سوم نشان داد که به بلوغ رسیده‌ایم و می‌دانیم که در چنین مقاطعی چطور باید بازی کنیم.»

بیشتر از ورزش