اگر رابطه لویس همیلتن و والتری بوتاس در تیم مرسدس تیره شود، این دو راننده با خطر کارت قرمز روبرو خواهند شد

همیلتن و بوتاس در این فصل هر کدام دو پیروزی داشته‌اند، و بوتاس روز یکشنبه پس از پیروزی در آذربایجان، در جدول رقابت برای قهرمانی یک امتیاز برتری دارد.

تیم مرسدس به لویس همیلتن و والتری بوتاس هشدار داده ‌است که اگر رابطه‌شان تیره شود، با کارت قرمز روبرو خواهند شد.

همیلتن و بوتاس در این فصل هرکدام دو پیروزی داشته‌اند، و بوتاس روز یکشنبه پس از پیروزی در آذربایجان، در رقابت برای قهرمانی یک امتیاز برتری دارد.

بوتاس ممکن است نزدیک‌ترین رقیب همیلتن از کار در بیاید. در حالی که تیم فراری اوضاع خوبی ندارد، همیلتن به دنبال ششمین قهرمانی جهان است.

پس از چهار مسابقه اول این فصل، سباستین وتل همین حالا ۳۵ امتیاز از پیشتاز مسابقات عقب افتاده، و هم‌تیمی‌اش شارل لکلرک ۴۰ امتیاز از بوتاس عقب است.

سایه زخم رقابت تلخ همیلتن با نیکو روزبرگ هنوز بر سر توتو ولف، رئیس تیم مرسدس، سنگینی می‌کند.

ولف اتریشی، ضمن این که احترام میان دو راننده‌اش را ستایش می‌کند، می‌گوید که اگر پایشان را از گلیم‌شان درازتر کنند، با اقدام انضباطی مواجه خواهند شد – سناریویی که در شرایط فعلی، دور از انتظار به نظر می‌آید.

ولف پس از آن که تیمش ۱۰۰ درصد امتیازهای ممکن در مسابقه باکو را به دست آورد گفت: "اجازه نخواهیم داد رابطه میان راننده‌هایمان تا جایی تیره بشود که تاثیر منفی بر تیم بگذارد."

او افزود: "اگر این وضع پس از آنچه بین نیکو و لویس گذشت پیش می‌آمد، به آنها کارت زرد و قرمز می‌دادیم. ولی هنوز از آن وضعیت خیلی فاصله داریم."

ولف گفت: "بخت با ما یار است که لویس و والتری رابطه خیلی خوبی دارند، و با هم کنار می‌آیند. از بازی‌های پشت پرده خبر چندانی نیست، و من از این بابت خوشحالم."

ولف افزود: "ولی باید حواس‌مان باشد، چون در گذشته دیده‌ایم که رابطه بین راننده‌ها خراب شده. ما می‌خواهیم هر کدام در ماشین خودش شیر باشد، یعنی انتظار رفتار گوسفندوار از آنها نداریم، ولی  به همان اندازه، باید احترام بین آنها باقی  بماند."

همیلتن یکشنبه شب باکو را ترک کرد و اوایل بامداد وارد آپارتمانش در مونت کارلو شد، و برای فاصله گرفتن از پیروزی‌هایش در فرمول یک، سریال بازی تاج و تخت را تماشا کرد.

مراسم بیست و پنجمین سالمرگ آیرتون سنا در مسابقه جایزه بزرگ سن مارینو، روز چهارشنبه برگزار می‌شود، و گرهارد برگر، دوست و هم‌تیمی سابق او، اخیرا ادعا کرد که همیلتن تنها راننده‌ای است که به سطح اسطوره برزیلی رسیده‌است.

همیلتن که بارها از سنا – که سه بار قهرمان جهان شد – ستایش کرده، گفت: "هر وقت که اسم آدم را در همان جمله‌ای ذکر می‌کنند که اسم اسطوره‌ای مثل سنا آمده، همیشه احساس باورنکردنی غرور و فروتنی به آدم دست می‌دهد."

او افزود: "آیرتون به شیوه خودش و در سطح خودش، منحصر‌به‌ فرد بود. من خودم را با هیچ کس مقایسه  نمی‌کنم. من حس می‌کنم در دنیای خودم هستم."

همیلتن گفت: "ولی ما راننده‌ها همه تلاش می‌کنیم که قهرمانان بزرگی باشیم، و من تلاش می‌کنم که مثل اسطوره‌های دیگری باشم که قبل از ما بوده‌اند."

بیشتر از ورزش