نمایش تازه‌ترین فیلم اسکورسیزی در جشنواره کن

اسکورسیزی در فیلم «قاتلان ماه کامل»، بار دیگر با دو ستاره محبوبش، لئوناردو دی کاپریو و رابرت دنیرو همکاری کرده است

فیلم «قاتلان ماه کامل» (Killers of the Flower Moon) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، از برجسته‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم کن امسال، شامگاه شنبه، ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت)، به نمایش درآمد و با فرش قرمز پرستاره خود، انبوهی از طرفداران را به بلوار «کروزت» جذب کرد.

به گزارش رویترز، توبی مگوایر، کیت بلانشت، رابی ویلیامز و کرستن دانست از جمله چهره‌های شناخته‌شده‌ای بودند که در نمایش این فیلم تقریبا چهار ساعته، در سالن مجلل تئاتر بزرگ لومیر (Grand Theatre Lumiere) حضور داشتند.

این فیلم بر اساس کتاب پرفروشی به همین نام ساخته شده و در مورد یک سری قتل‌های مشکوک است که در دهه ۱۹۲۰، بومیان ثروتمند نفتی قبیله اوسیج را در ایالت اوکلاهما آمریکا هدف قرار می‌دهد.

اسکورسیزی در فیلم «قاتلان ماه کامل»، بار دیگر با دو ستاره محبوبش، لئوناردو دی کاپریو و رابرت دنیرو، همکاری کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جسی پلمونز و لیلی گلدستون نیز در این فیلم بازی می‌کنند و برندن فریزر و جان لیتگو نیز نقش‌آفرینی‌های کوتاهی داشته‌اند.

این فیلم پس از اکران با تشویق‌ ۹ دقیقه‌ای تماشاگران روبه‌رو شد و گلدستون که با تداوم تشویق‌ها به وضوح منقلب شده بود، گریست.

اسکورسیزی در طول ساخت این فیلم با قبیله اوسیج در ارتباط بوده و بیش از ۴۴ نقش در این فیلم بازیگران اوسیج ایفا کرده‌اند و فقط زمانی که ایفای نقشی با یک بازیگر اوسیج ممکن نبود، بازیگر بومی دیگری انتخاب می‌شد.

اسکورسیزی پس از نخستین نمایش فیلم گفت: «فیلمبرداری در آنجا (اوکلاهاما)...، علف‌های زیادی وجود دارد... من نیویورکی‌ام. بسیار شگفت‌زده شدم، اسب‌های وحشی و اینجور چیزها. ما هم با اوسیج در دنیا زندگی می‌کردیم. اکنون واقعا دلتنگ آنیم.»

برخی از منتقدان از طولانی بودن فیلم انتقاد کردند، اما در مجموع، تازه‌ترین ساخته اسکورسیزی با استقبال خوبی مواجه شد.

این فیلم خارج از بخش رقابت جشنواره کن نمایش داده شد؛ هرچند، تیری فریمو، مدیر جشنواره، گفت که پس از موافقت اپل (AAPL.O) با اکران فیلم در سینماها پیش از پخش آنلاین، دعوتنامه‌ای برای شرکت در رقابت برای «نخل طلایی» برای این فیلم ارسال کرده است.

اپل با پارامونت پیکچرز همکاری کرده است تا فیلم را، پیش از پخش آنلاین، ششم اکتبر انحصاری در سینماها پخش کند، که از پیش‌شرط‌های واجد شرایط بودن برای رقابت در جشنواره کن است.

بیشتر از فیلم