یک دختر نوجوان در هند مورد تجاوز قرار گرفت و به آتش کشیده شد

روزانه بیش از ۹۰ پرونده تجاوز در هند به ثبت می‌رسد

نیروهای امنیتی درحال برخورد با یک فعال معترض به بحران تجاوز به زنان در هند، ۷ دسامبر ۲۰۱۹/STR / AFP

دختر نوجوانی در هند که دچار ۹۰ درصد سوختگی شده است، ادعا می‌کند که در خانه‌اش واقع در ایالت اوتارپرادش مورد تجاوز قرار گرفته است  و فرد متجاوز سپس او را با نفت به آتش کشیده است. این در حالی است که درست چند روز پیش، اتفاق مشابهی در همین منطقه رخ داد و مردم سراسر هند را خشمگین کرد.

قربانی که ۱۸ سال سن دارد، می‌گوید این تجاوز در روز شنبه در خانه‌شان واقع در فتح‌پور و هنگامی که تنها بود، رخ داد. به گزارش رسانه‌های محلی، به آتش کشیدن  این دختر نوجوان هم به خاطر آن بوده است که او گفته بود ماجرا را برملا خواهد کرد.

طبق اخبار منتشره، پلیس در پیوند با همین حمله، تحقیق در مورد مرد ۲۲ ساله‌ای را آغاز کرده است که از اقوام دور این نوجوان است.

پلیس آن منطقه به نشریه تایمز هندوستان گفت: «این دختر در اظهاراتش گفته است که وقتی که روز شنبه در خانه تنها بود... این قوم دورشان که ۲۲ ساله است، به او تجاوز کرده است.»

طبق اخبار منتشره، این دو نفر قبل از این حادثه با هم رابطه عاطفی داشته‌اند، اما اعضای خانواده‌ها و معتمدان محل جلسه‌ای برگزار کردند و به آن‌ها اعلام کردند که حق ندارند قبل از ازدواج، با هم رابطه داشته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دختر را بعد از حادثه، به بیمارستانی در کانپور انتقال داده‌اند.

این ماجرا درست چند روز بعد از حادثه‌ای دیگر رخ می‌دهد که در آن،  زنی را در بخش «اونائو» که برای شهادت دادن علیه دو مرد در پرونده تجاوز به دادگاه می‌رفت، آتش زدند تا بمیرد.

حمله‌کنندگان پنج مرد بودند و در میان آن‌ها دو مرد متهم به تجاوز جنسی  به او هم بودند که به قید ضمانت آزاد شده بودند. آن افراد سپس با اتهامِ به‌آتش کشیدن آن زن دستگیر شدند.

معترضان در واکنش به این حادثه، به خیابان‌های دهلی ریختند و با شمع‌های روشن در دست راه‌پیمایی کردند. آن‌ها خواستار اجرای عدالت بودند، اما پلیس با ماشین‌های آب‌پاش به مقابله با آن‌ها پرداخت. این حادثه تازه‌ترین مورد از یک رشته حملات جنسی بی‌رحمانه در هند است.

بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ پرونده تجاوز جنسی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در هند ثبت شده است که معادل بیش از ۹۰ حادثه در روز است. اما فقط اندکی بیش از ۲۵ درصد این پرونده‌ها به محکومیت متجاوزان منجر شده است.

چند ماه قبل هم زن جوانی در همین منطقه که یکی از نمایندگان مجلس ایالتی به نام کولدیپ سینگ را متهم کرده بود که در سال ۲۰۱۷ به وی تجاوز کرده است، اندکی بعد در یک سانحه رانندگی به شدت زخمی شد.

© The Independent

بیشتر از جهان