کلیپ خندیدن رهبران جهان به ترامپ، پخش تلویزیونی می‌شود

استفاده از ویدیو مسخره کردن ترامپ در کارزار انتخاباتی جو بایدن

ویدئوی کارزار انتخاباتی جو بایدن، که دونالد ترامپ را «رئیس جمهوری که دنیا به او می‌خندد!» می‌خواند، مورد توجه میلیون‌ها بازدید کننده در فضای آنلاین قرار گرفته و حالا قرار است از شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش شود.

این کلیپ نشان می‌دهد که در اجلاس اخیر ناتو و همچنین در طی سخنرانی سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل در سال گذشته، رهبران جهان در حال خندیدن به او هستند. این ویدئو تلاش می‌کند در مقایسه با رئیس جمهوری فعلی، که «به طرز خطرناکی بی‌کفایت» توصیف شده، بایدن را رهبری بالقوه احترام برانگیزتر معرفی کند.

پس از پخش آزمایشی در رسانه‌های اجتماعی، کارزار بایدن قصد دارد زمانی که او در سفر انتخاباتی خود در ایالت آیوا به سر می‌برد، این ویدئو را در دو شهر «دس موینس» و «سدار رپیدز» در این ایالت روی آنتن تلویزیون‌ها بفرستد. آیوا، در 3 فوریه 2020، میزبان اولین رویدادها برای انتخاب نامزد حزب دموکرات خواهد بود.

این کلیپ تبلیغاتی یادآور راهبرد نامزد پیشین ریاست جمهوری، هیلاری کلینتون، است که در مبارازات انتخاباتی خود ترامپ را فردی معرفی کرد که در حوزه سیاست خارجی پیام‌های بالقوه فاجعه‌باری دارد و نسبت به پیامدهای آن در صورت ورود او به کاخ سفید هشدار داد.

ویدئوی تبلیغاتی بایدن فیلمی از نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، را در کنار رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون، و نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون، در اجلاس اخیر ناتو نشان می‌دهد که در آن ترودو می‌گوید دلیل دیر رسیدن مکرون این بود که ترامپ بدون برنامه قبلی یک کنفرانس مطبوعاتی 40 دقیقه‌ای برگزار کرد.

بایدن در این ویدئو می‌گوید: «جهان ترامپ را همان‌طور که هست می‌بیند؛ ریاکار، ناآگاه، فاسد، به طور خطرناکی بی کفایت و از نظر من، ناتوان برای رهبری جهان. اگر ما چهار سال دیگر هم به دونالد ترامپ فرصت بدهیم، بسیار دشوار خواهد بود که بتوانیم جایگاه آمریکا را در جهان احیا کرده و ملت‌ها را با هم متحد سازیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در واکنش به سخنان پخش شده‌ ترودو، ترامپ او را فردی «دو رو» خوانده و پس از آن نیز پیش از موعد به واشینگتن بازگشت.

 تا روز 11 دسامبر، این ویدئو نزدیک به 12 میلیون بار در توییتر، 650 هزار بار در اینستاگرام، بیش از 600 هزار بار در فیس‌ بوک و بالغ بر 200 هزار دفعه در یوتیوب دیده شده است. تبلیغات تلویزیونی، بخشی از کارزار 4 میلیون دلاری تیم بایدن است که از ماه نوامبر کار خود را شروع کرده.

در میان نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری، بایدن در نظرسنجی‌های اخیر در آیوا مقام سوم و چهارم را به خود اختصاص داده است. هم‌زمان پیت بوتیگج، الیزابت وارن و برنی سندرز، برای کسب رتبه‌های بالا به رقابت می‌پردازند.

© The Independent