درس‌هایی که سقط جنین‌های مکرر به بیانسه داد

« پیش از آنکه بتوام مادر دیگری باشم باید برای خودم مادری می‌کردم»

بیانسه خواننده آمریکایی و همسرش جی زی KEVIN MAZUR/GETTY IMAGES

این ستاره دنیای موسیقی می‌گوید «آموختم که هر درد و فقدانی در واقع یک موهبت است.

بیانسه نوولز-کارتر از اثرات عاطفی چندین سقط جنینش پرده برداشت و گفت در پی تولد دخترش بلو آی‌وی، در «جستجوی» هدف زندگی «بسیار عمیق‌تر شده.»

 بیانسه که عکسش روی جلد شماره ژانویه مجله ال یوکی رفته، در مصاحبه با این مجله به سؤالات طرفدارانش پاسخ داده است.

این ستاره دنیای موسیقی از جزئیات چندین حیطه از زندگی‌اش پرده برداشت، مانند تجربه مادری، انگیزه‌اش از تأسیس خط تولید لباس ورزشی‌فراغتی آی‌وی پارک و اهمیت درک زیبایی درون.

بیانسه در پاسخ به این سؤال که آیا از اینکه نتوانسته برای ترانه‌های لیموناد و هوم‌کامینگ جایزه‌های مختلف را ببرد سرخورده شده یا نه گفت: «شروع کردم به جستجوی معنایی عمیق‌تر» و افزود، وقتی زندگی به او درس می‌داد خودش هم نمی‌دانست آن درس‌ها برایش لازم‌اند.

این خواننده گفت «حالا دیگر موفقیت برایم مفهوم دیگری دارد. فهمیده‌ام که درد و فقدان در واقع موهبت‌ است. چند بار سقط جنین به من یاد داد قبل از آنکه بخواهم مادر شخص دیگری باشم باید برای خودم مادری کنم.»

بیانسه در ادامه شرح داد تولد بزرگترین فرزندش بلو آی‌وی در سال ۲۰۱۲ نگاهش را به زندگی عوض کرد.

این خواننده ۳۸ ساله گفت،«پس از آنکه بلو به دنیا آمد، در جستجوی هدف زندگی بسیار عمیق‌تر شدم.»

«در رابطه‌ام با شریک زندگی‌ام یک بار مُردم و دوباره متولد شدم و در جستجوی خودم حتی قوی‌تر از پیش شدم. حالا دیگر بازگشت به عقب برایم سخت است. دیگر اولویتم این نبود که «نفر اول» باشم.»

«سعی می‌کنم در لحظات حساس به خودم یادآوری کنم که قوی‌ام و اصلاً برای همین کار به دنیا آمده‌ام.»

عکس از بیانسه ستاره روی جلد شماره ژانویه ال یو کی است و در حرکتی کم‌سابقه به سؤالات طرفدارانش پاسخ می‌دهد و برای اولین بار از استخدام گروهی از همکاران زن و ایجاد تعادل میان وظیفه مادری و میراثی که می‌خواهد بر جای بگذارد صحبت می‌کند.

  بیانسه در مصاحبه با مجله ال یوکی از رابطه‌اش با بدنش نیز گفت: «پانزده سال پیش باورم نمی‌شد اگر به من می‌گفتند بدنم آنهمه دچار تغییرات و افت و خیز می‌شود و بعدها قوس‌های تنم بیشتر احساس زنانگی و امنیت به من می‌دهند.»

این موسیقی‌دان توضیح داد بچه‌داری و پخته‌تر شدن به او یاد داد کمتر به ظاهرش اهمیت بدهد و به سمت درک هرچه بیشتر این واقعیت برود که «در هر مرحله‌ای از زندگی» که باشد «همانطور که هست خوب و خواستنی» است.

او گفت «بهترین راه رها بودن این است که هیچ چیز را آنقدرها جدی نگیریم و بدانیم که زیبایی واقعی را نمی‌توان با چشم سر دید. کاش آدم‌ها هرچه بیشتر به زیبایی درونی‌شان پی ببرند تا اینکه بخواهند تحسین دیگران را جلب کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانسه که در سال ۲۰۱۰ شرکت مدیریت و سرگرمی پارک‌وود اینترتینمنت را تأسیس کرده، بر اهمیت فراهم آوردن زمینه برای ابراز وجود زنان در محیط کار تأکید کرد.

این زن کارآفرین گفت زنان را استخدام نمی‌کند که «آن گوشه کنارها باشند» بلکه «برای رهبری و مدیریت» آن‌ها را استخدام می‌کند.

این خواننده افزود معتقد است با توجه به حرکت‌های جامعه دگرباش‌ها، «بازتعریفی» که دارد از «مردانگی» می شود، و اینکه کم‌کم «زنان به رقابت با زنان دیگر برنمی‌خیزند»، در حال حاضر جامعه در «مرحله زیبای حرکت واقعی به سوی پذیرش» است.   

بیانسه تأکید کرد «زنان دیگر در پی این نیستند که بهترین زن در فلان عرصه باشند، بلکه می‌خواهند بهترین باشند. دیگر نژاد مهم نیست بلکه تکثر است که حرف اول را می‌زند و همه باید به حساب بیایند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی