انتقاد دونالد ترامپ از لامپ‌هایی که او را نارنجی نشان می‌دهند

رنگ پوست صورت رئیس‌جمهور آمریکا همواره موضوع بحث رسانه‌ها و افکار عمومی بوده است

واشینگتن پست می‌گوید احتمالا یک کرم سوئیسی که ترامپ از آن استفاده می‌کند، دلیل رنگ نارنجی پوست او است/Jim Lo Scalzo/Shutterstock

پرزیدنت ترامپ از سیفون توالت‌ها و نیز لامپ‌هایی که رنگ پوست او را نارنجی نشان می‌دهند، انتقاد کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در جلسه‌ای با واحدهای کوچک بازرگانی، از دستور جلسه خارج شد و برای مدتی نسبتا طولانی به نور لامپ و سیفون‌های توالت‌ها اشاره کرد و گفت که مردم مجبورند ۱۰ تا ۱۵ مرتبه سیفون توالت را بکشند، چون «به اندازه کافی آب در آن نیست.»

آقای ترامپ گفت:«آن‌ها (کارخانه‌های سازنده لامپ برق/ اشاره به مقررات  و پژوهش‌هایی که برای صرفه‌جویی در مصرف برق تنظیم شده است) لامپ‌های جدید و بسیار گرانتر را جایگزین لامپ‌هایی که مردم پیش‌تر‌ به‌کار می‌بردند، کرده‌اند که متاسفانه چهره‌ها را بد نشان می‌دهد. 

«روشن است که دوست دارم خوب نشان داده شوم، و این برایم مهم است، (ولی این لامپ‌ها) آدم را نارنجی می‌کند. دوست ندارم نارنجی نشان داده شوم.» 

هرچند به‌نظر می‌رسید که آقای ترامپ مزاح می‌گوید، اما او پیش‌تر هم از لامپ‌هایی که در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند، شکایت کرده بود. او روز جمعه گفت قصد دارد دستور دهد که لامپ‌های «نارنجی کننده»  در برخی از اتاق‌های کاخ سفید عوض شود.

علت نامعلوم رنگ نارنجی چهره آقای ترامپ، از مدت‌ها پیش موضوع بحث در محافل بوده است. 

توضیح رسمی کاخ سفید در این مورد، این بوده است که آقای ترامپ دارای ژن خوب است، اما به گزارش نشریه نیویورک تایمز، بسیاری از مردم معتقدند که رئیس جمهوری از کرم‌های برنزه‌ مصنوعی استفاده می‌کند.

نشریه واشنگتن پست هم در این هفته به نقل از کارکنان یکی از باشگاه‌های گلف آقای ترامپ، گزارشی منتشر کرد که دلیل احتمالی رنگ نارنجی آقای ترامپ را توضیح می دهد.

بر مبنای آن گزارش، آقای ترامپ در فهرست درخواست‌های خود از کارکنان این باشگاه‌ها گفته است که یک جعبه پر و یک جعبه نیمه پر «تیک تاک » سفید (دانه‌های شیرین برای معطر کردن نفس) باید همواره در اتاق خوابش قرار داده شود.

واشنگتن پست می‌افزاید:«همین دستور در مورد لوازم آرایش مارک «برانکس» سوئیس داده شده است که آقای ترامپ به وفور از آن استفاده می‌کند – دو شیشه پر و یک شیشه نیمه پر – حتی اگر (مصرف این مواد) به معنای آن باشد که خدمتکاران مجبور باشند به خاطر لکه‌هایی که دور یقه آقای ترامپ می نشیند، مرتبا پیراهن‌های نو و تمیز از فروشگاه باشگاه در اختیار او بگذارند.» 

کمی پس از انتشار آن گزارش، تولیدکننده لوازم آرایش برانکس اعلام کرد که آن کرم، گونه‌ای مرطوب کننده نارنجی ساخت آن کارخانه به نام «بوستینگ هایدریتینگ کانسیلر» است و برانکس به مناسبت انتشار این گزارش، تخفیف ویژه برای مشتریان آن کرم پودر در نظر می‌گیرد.

آقای ترامپ در بخش دیگری از سخنانش در جلسه واحدهای بازرگانی کوچک گفت که تیم او با جدیت مشغول پیگیری مشکل دوش‌ها و دستشویی‌هایی است که آب کافی ندارند.

«سیفون را می کشید اما آب به اندازه کافی نمی‌آید. دوش می‌گیرید و آب قطره قطره می‌آید - کم کم و قطره قطره می‌ریزد. مردم به جای یک بار باید ۱۰ تا ۱۵ مرتبه سیفون را بکشند.»

«در ساختمان‌ها و خانه‌های جدید استادندارهایی درنظر گرفته شده است و به اندازه کافی آب نیست.»

آقای ترامپ افزود:«اغلب، بعضی ایالت‌ها آنقدر باران دارند که نمی‌دانند با آب‌شان چه کنند.»

© The Independent

بیشتر از جهان